הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"איים והטיף להרג של יהודים": הוחרם כלי נשקו של אנטישמי
נהג אוטובוס בן 51 אשר מעקב אחריו ברשתות החברתיות חשף כי חגג את הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג והצהיר על כוונותיו לבצע אירוע דומה, תובע בחזרה את הרשויות במדינה על כך שלדבריו לקחו ממנו את הרובה שלא בצדק

תביעה במחוז ניו ג'רזי הביאה להחרמת רובה שהיה בחזקתו של אדם אשר לגביו נטען כי הוא בעל דעות אנטישמיות ויש בכוונתו לפגע באוכלוסייה היהודית במדינה.

דויד גרקו בן ה-51 המתגורר בפרבר בפילדלפיה, הואשם במחוז קמדן על ידי התובעים על פי חוק דגל אדום, המאפשר לרשויות להחרים כלי נשק מאדם שעשוי להוות סיכון.

גרקו, שכלי נשקו מדגם NORINCO SKS נלקח ממנו בחודש ספטמבר, הגיש תביעה משלו כנגד רשויות העיר, המחוז והמדינה שלטענתו אחראים שלא כצדק להחרמת הרובה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התכוון לפגע באוכלוסיה היהודית במדינה. בית כנסת בדיל, ניו ג'רזי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: אתר פורוורד

מעקב של חודשים אחר פרופיליו של גרקו ברשתות החברתיות חשף בכתב התביעה כי הוא "איים והטיף להרג של יהודים ואף חגג את הרצחם בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג".

עורך דינו של הנאשם טען להגנתו כי אמנם השפה בה השתמש מרשו אינה ראויה אך התעקש שגרקו, העובד לפרנסתו כנהג אוטובוס, אינו מסוכן לציבור. "לא קיים איום ממשי מצידו לפגוע באיש", אמר העורך דין בריאיון לרשת NBC, וכשנשאל האם מרשו שונא יהודים, ענה "לא באופן מיוחד".

מוקדם יותר השבוע, פתחה מחלקת פשעי השנאה של משטרת ניו יורק בחקירה בעקבות הדיווחים על מספר תקריות על רקע אנטישמי שאירעו בימים האחרונים בשכונת בורו פארק שבברוקלין.

האירוע הראשון התרחש בסמוך לצומת שד' 14 ורח' 51 כאשר מכונית עצרה באמצע הכביש לאחר שיושביה ככל הנראה הבחינו בגבר חרדי שהלך בסמוך. שניים מהם יצאו מהרכב והחלו לרדוף אחריו, אך בתוך שניות הם שבו לכלי הרכב ונמלטו מהמקום. זמן קצר לאחר מכן התרחשה תקרית דומה נוספת, הפעם בצומת רח' 53 ושד' ניו אוטרכט. שני המקרים תועדו במצלמות אבטחה ופורסמו ע"י ארגון שומרים ברובע.

 

מימין: המרדף הרגלי אחר חרדי בברוקלין. משמאל: ניסיון הדריסה. צילום: ארגון שומרים

התקרית השלישית והאחרונה לאותו ערב התרחשה אף היא בסמוך, הפעם ברח' 48, וגם היא תועדה במצלמת אבטחה. שני גברים חרדים הלכו בצדי הרחוב כאשר מכונית דוהרת לעברם במהירות, ונראה שהנהג סטה מדרכו וניסה לפגוע בשניים, שהצליחו לתפוס מחסה בין שתי מכוניות חונות.

למחרת היום, במוצאי שבת, עוברי אורח הזעיקו את המשטרה לאחר שהבחינו באדם חשוד שעומד בפינת שד' 14 ורח' 55. כאשר הניידת הגיעה למקום, השוטרים מצאו נער יהודי בן 16 שטען כי אלמוני ניסה להכניס אותו בכוח לרכבו. הנער ברח מהמקום, אך המכונית רדפה אחריו. למרבה המזל, הנער לא נפגע, עוברי אורח הבחינו במצוקתו והתקשרו למשטרה.

הבוקר פרסם ארגון שומרים בבורו פארק כי הצליח לאתר את מספר לוחית הרישוי של הרכב שהיה מעורב בשלוש התקריות ביום שישי, והמידע הועבר למשטרה.

את הסרטונים ניתן לראות במלואם בדף הטוויטר של הארגון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE