הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא ראיתי כלום ברחוב חוץ משלג"
שיאים עירוניים עונתיים של עשרות שנים נשברים מצפון ועד דרום המדינה כאשר המערכה הקפואה עושה דרכה מזרחה אל עבר גבולות פלורידה. היא צפויה להמשך לפחות בשלושת הימים הקרובים ולהתפרש על יותר מחצי ארצות הברית

אלפי טיסות בוטלו או עוכבו, ואזורים רבים כוסו בשלג בגובה רגל כאשר יותר מ-200 מיליון תושבי ארה"ב נערכים ומתמודדים מול מערכת מזג אוויר קיצונית בהיקפיה ובעוצמתה.

הטמפרטורות הקפואות נמדדו מגבול קנדה עד לדרום טקסס כאשר גל הקור מתקדם מזרחה לעבר ניו אינגלנד ופלורידה.

תושבי שיקגו התעוררו הבוקר לשלג כבד מלווה בטמפרטורה של לא יותר מ-20 עלות פרנהייט, במה שמהווה שבירת שיא עירוני לתאריך זה בפער של 8 מעלות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקור המקפיא לא מנע מתושב שיקגו לשחק עם כלבו. צילום: AP

מזג האוויר הקשה אמש גם על טיסת אמריקן איגל שהחליקה ממסלול הנחיתה בשדה התעופה בשיקגו. למרבה המזל לא נרשמו פצועים בתקרית.

השירות המטאורולוגי של שיקגו התריע מפני השילוב בין הטמפרטורות המאוד נמוכות לרוחות הצפון מערביות שגרם למשב רוח מקפיא במיוחד.

אדרין דוויס חזר ביום ראשון האחרון מניו אורלינס בה שררו כ-70 מעלות פרנהייט, ישר אל הכפור במקום מגוריו בשיקגו. "התעוררתי לבוקר בו לא ראיתי כלום ברחוב מלבד שלג, ואנחנו אפילו לא בסוף נובמבר.כרגע הזמנתי מעיל ומגפיים חדשים, זה פשוט נוראי", הוא סיפר לכלי התקשורת.

גם בדטרויט הקפואה המצב בלשון המעטה אינו שונה במיוחד. שיא שלג עירוני לתקופה נשבר בעומק של עשרה אינצ'ים. בנוסף, דרכים רבות חסומות לתנועה באזור, בין היתר בשל כמות גדולה של תאונות דרכים. עיכובי הטיסות בשדה התעופה נרשמו על ממוצע המתנה של 3.5 שעות.

 

שלושתנו יחד תחת מטריה אחת, גם כן בשיקגו. צילום: רויטרס

כאמור, מזג האוויר הקיצוני אינו נחלתם של תושבי צפון המדינה בלבד. 9 פרנהייט מעלות נמדדו במהלך היום באמרילו שבטקסס. "אם זה נחשב למצב קשה במיוחד, אז מחר הולך להיות הרבה יותר גרוע", מזהיר החזאי טיילר רויס.

לדבריו, המערכה הקפואה תורגש היטב מצפון המדינה ועד לפלורידה. "אנחנו מדברים על ספרת פרנהייט בודדת בצג התרמוסטט בערים כמו שיקגו, אינדיאנפוליס ודטרויט. באטלנטה מסתמנות כ-25 מעלות כאשר הצפי הוא לשבירת שיאים עונתיים באזורים רבים".

רויס מסביר כי עוד מערכת מלווה בשלג וצניחת טמפרטורות נוספת עושה דרכה לעבר למעלה מ-200 מיליון תושבים הנמצאים בטווח סכנת הכפור לשלושת הימים הקרובים.

ביום רביעי צפוי הקור העז לנוע דרומה ובהמשך מזרחה ובכך להתפרש על פני יותר מחצי מדינת ארצות הברית כולה.

 

עומסי תנועה כבדים בכבישים המושלגים בנשוויל. צילום: AP

גם השירות המטאורולוגי הלאומי צופה שבירת שיאי טמפרטורות, למעלה מ-300 כאלו. ביוסטון השיא לעונה עמד על 29 מעלות פרנהייט, שיא שנקבע לפני 113 שנה שצפוי להשבר ולעמוד על 27.

בנשוויל הוא עומד על 18 מעלות, שיא שנקבע בשנת 1911 כשהתחזית כעת צופה 16 מעלות פרנהייט.

מזג האוויר הקיצוני מגיע כתוצאה ממערבולת פולארית - מערכת חורפית גדולה שמקורה בקוטב הצפוני. בדרך כלל, המערבולת נעה סביב הקוטב, אך ישנם מקרים כמו כעת שבהם היא נעה לכיוון דרום ומזרימה אוויר קפוא לכיוון צפון אמריקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE