הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תוך שנתיים: זינוק של מעל 70 מיליון דולר במכירות הבשר מהצומח
הרצון לגוון את אפשרויות התזונה לצד היבט הטעם שמהווה את האפקט המשמעותי ביותר במגמה, הביאו לעלייה בהכנסות התעשייה המציגה אלטרנטיבות למוצרי המזון מהחי

תעשיית תחליפי הבשר מהצומח ממשיכה לעורר את תשומת ליבם של הסועדים בארה"ב כאשר לפי נתוני המכון למחקר השוק האמריקאי ה-NPD, היקף מכירות מוצרי ההמבורגר הטבעוני עלו מ-118.7 מיליון בשנת 2017 עד ל-192.1 מיליון עוד במהלך השנה הנוכחית.

הגורמים העיקריים למגמת העליה הינם מוצרי הביונד מיט וכן האימפסיבול בורגר אשר הגדירו מחדש את תפיסת ההמבורגר הצמחוני כפי שהכרנו עד להשקתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הם עשו עבודה טובה בהיבט הטעם על ידי הבניית חווית אכילת הבשר באמצעות מוצר עשוי מירקות", אומר האנליסט דרן סייפר.

עוד התברר על פי הנתונים כי ההמבורגרים הטבעונים הפכו לחלבון מהצומח מהמבוקשים ביותר במסעדות בארה"ב, כאשר הם מהווים 80 אחוז מצמיחה זו.

אך חשוב לציין שלא מדובר רק בהמבורגרים. גם תחליפי נקנקיות, כנפיים וכדורי בשר רשמו נתוני מכירות גבוהים במיוחד, כמו לדוגמה זינוק של 416 אחוזים במכירות נקנקיות איטלקיות מהצומח באותו פרק הזמן שנבדק.

בנוסף, 16 אחוזים מהצרכנים האמריקאיים אמרו הם צורכים מידי יום מוצרים מהצומח כתחליף לאלו המכילים בשר או חלב שקדים במקום חלב מפרה.

אולם הנתון שהפתיע ביותר את החוקרים היה הצהרתם של אלו האוכלים את התחליפים מהצומח, על כך שהם כלל לא מגדירים עצמם כטבעונים או צמחוניים אלא עושים זאת מתוך רצון לגוון בתזונה שלהם.

 

 

"צרכנים אוהבים את האפשרות לשלב את המוצרים מהצומח ביחד עם מוצרי בשר וחלב. זה מגיע ממקום של רצון לקבל יותר אפשרויות למזון ולא בעקבות בחירה להמנע מסוגי האוכל המסורתי", אומר סייפר.

עוד הוסיף כי קהל היעד העיקרי שמניע את המגמה הוא דור המיליונים וצעירים יותר הצורכים את המוצרים מהצומח, מה לדבריו עשוי בעתיד רק להעצים את התופעה אך במקביל הוא מדגיש שלא מדובר רק בהם וישנם פלחי אוכלוסייה נוספים הנהנים ממוצרים אלו.

אצל בני ה-50 עד 60 נמצא אצל אלו הבוחרים לצרוך מוצרים מהצומח כי הם עושים זאת מתוך שיקולי בריאות ובסה"כ 20 אחוז מכלל הנשאלים העידו כי בריאות היא הגורם המשפיע בצריכתם מוצרים אלו.

בסופו של דבר סייפר טוען, כי השיקול המרכזי היה וישאר הטעם. "בריאות ושיפור המגוון הם גורמים שיביאו לצריכת מוצר מסויים, אך מה שיקבע את הצלחתו בטווח הארוך הוא חווית טעמו, על זה הוא יקום ויפול. אם מוצר לא יהיה טעים עבור הצרכן, סופו להכשל".

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE