הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החזיק ברובה סער ורשימת חיסול: בן 13 מלוס אנג'לס נעצר רגע לפני שטבח בחבריו ללימודים
כשבוע ימים לאחר אירוע הירי הקטלני בבית ספר בסנטה קלריטה, רשויות החוק בעיר הצליחו לסכל טבח נוסף. בחיפוש בביתו של החשוד, נער בן 13, נמצא הרובה, מחסניות בעלות קיבולת גבוהה וכמות גדולה של תחמושת. מעבר לרשימה של תלמידים ומורים שבהם רצה לפגוע, מפה מפורטת של בית הספר גם נמצאה ברשותו

משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס סיכל אירוע ירי המוני בבית ספר בדרום העיר לאחר שבחיפוש בביתו של תלמיד נמצאו רובה סער, כמות גדולה של תחמושת ורשימה של תלמידים ואנשי צוות שבהם רצה לפגוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטר מלווה תלמידים מחוץ לתיכון סאוגוס, בשבוע שעבר בסנטה קלריטה (צילום: AP)

 

לפי ההודעה שנמסרה הבוקר מטים מורקאמי, סגן שריף המחוז, חקירה בנושא החלה אתמול (חמישי) לאחר שמספר תלמידים ואנשי צוות בבית הספר שמעו את התלמיד מדבר על כוונתיו לבצע את הירי היום.

מורקאמי הסביר בציוץ שפרסם הבוקר ש"לאחר שבית המשפט אישר לנו צו חיפוש בביתו של החשוד, החוקרים מצאו רובה סער מסוג AR-15, תחמושת, 'רשימת מטרות' ומפה מפורטת של בית הספר".

שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס וילנואבה, קיים הבוקר מסיבת עיתונאים שבה חשף כי בית הספר המדובר הינו חטיבת ביניים בשם Ánimo Mae Jemison Charter.

 

 

התלמיד, נער בן 13, נעצר, אך בשל גילו המשטרה לא יכולה לפרסם את זהותו. כלי הנשק שנמצא בביתו לא היה רשום במאגרי המשטרה, ונבדק החשד לפיו הצעיר רכש אותו באינטרנט.

תחילה סברו החוקרים כי מדובר ב"נשק רפאים" - מונח המתאר כלי נשק שנרכש בחלקים שונים והורכב באופן עצמאי, דבר שמונע את רישומו במאגרי כלי הנשק מכיוון שלא קיים מספר סידורי. במהלך מסיבת העיתונאים, השריף הסביר כי לכלי הנשק אכן יש מספר סידורי.

מעבר למחסנית המיוחדת (בעלת קיבולת גבוהה), החוקרים סירבו לפרט לגבי מספר התלמידים שהופיעו ב"רשימת החיסול" של הנער.

 

במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר ע"י משרד השריף נחשפה תמונה של כלי הנשק שנמצא בביתו של הנער (צילום: משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס)

 

כזכור, רק לפני כשבוע התרחש אירוע ירי המוני בבית ספר בסנטה קלריטה שבצפון מחוז לוס אנג'לס, אירוע שהסתיים ברציחתם של 2 תלמידים ובהתאבדותו של היורה. היות שהחשוד לא השאיר מכתב התאבדות, החוקרים עדיין מתקשים לייחס מניע לרצח הכפול (ולפציעתם של 3 תלמידים נוספים).

מצלמות האבטחה של בית הספר תיעדו את הירי, והחוקרים הסבירו כי הצעיר "גילה מיומנות רבה" כאשר תפעל מעצור בכלי הנשק. בחיפוש בביתו נמצאו אקדחים ורובים נוספים שהיו רשומים תחת שמו של אביו (שמת לפני כשנתיים), אך האקדח החצי-אוטומטי שעמו טבח בחבריו ללימודים לא היה אחד מהם. אתמול הסביר שריף המחוז כי כלי הנשק הזה הינו "נשק רפאים".

 

"כלי נשק רפאים" נרכשים בחלקים ולא נרשמים במאגר הנשק כפי שנדרש בחוק (צילום: טוויטר)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE