הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עובד שנפצע בקריסת המלון בניו אורלינס גורש ע"י רשויות ההגירה
מקורביו של העובד טוענים כי הוא התריע פעמים רבות על תנאי עבודה מסוכנים ביותר, ועל כך הוא נענש ע"י הממשל הפדרלי. לעומת זאת, ב-ICE אמרו כי הליך הגירוש הסתיים עוד לפני הקריסה הקטלנית

רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) החליטה לגרש את אחד העובדים שנפצע בחודש שעבר במהלך קריסת אתר הבנייה במרכז העיר ניו אורלינס, ועורך דינו טוען כי מדובר בנקמה על כך שהתלונן על תנאי העבודה המסוכנים במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע ביום הקריסה (צילום: מכבי האש בניו אורלינס)

 

כזכור, ב-12 באוקטובר שלושה עובדים נפצעו לאחר שמספר קומות קרסו בבית המלון "הארד רוק". ימים בודדים לאחר מכן העירייה החליטה לבצע פיצוץ מבוקר כדי להוריד את שני המנופים שקרסו באופן חלקי, ובהמשך נודע כי מהנדסי העיר קבעו כי המבנה כולו אינו ויציב ועל כן יש להרוס אותו לחלוטין.

עשרות עובדים נפצעו באירוע הקשה, ביניהם גם דלמר רמירז פאלמה, אזרח הונדורס. לפי עורך דינו האישי, שני ארגונים ממשלתיים החוקרים את הקריסה טוענים שפאלמה התריע פעמים רבות על תנאי העבודה המסוכנים במקום, דבר שתרם להחלטה לגרשו.

ב-ICE דחו את הטענה על הסף ואמרו כי הליך הגירוש שלו החל עוד הרבה לפני הקריסה הקטלנית.

 

פאלמה על רקע אתר הבנייה שקרס (צילום: AP)

 

"הטענות של מר פאלמה פשוט לא נכונות. בקשתו האחרונה לדחות את הגירוש סורבה ע"י ICE ב-3 באוקטובר, יותר משבוע ימים לפני התקרית", אמר בריאן קוקס, דובר רשות ההגירה.

עורך דינו, הומרו לופז, אמר שפאלמה קיבל את צו הגירוש הראשון שלו בתחילת 2016, והוא מיד הגיש ערעור על ההחלטה. לטענתו, רק לפני כמה שבועות (אחרי הקריסה) הוא הגיע למשרדי ICE בעיר כדי להוכיח ברשותו דרכון, ובמעמד זה הוא נעצר וגורש.

המרכז לצדק גזעי במקומות העבודה, ארגון הפועל למען זכויות המהגרים, מסר בהודעה כי מדובר בניסיון למנוע מאחרים לדווח על תנאי עבודה מסוכנים: "ההחלטה לגרש את פאלמה אינה גורמת לאף אחד להיות בטוח יותר, נהפוך הוא. בפעם האחרונה שבניין יקרוס, ניאלץ לשאול אם היה אפשר למנוע את זה לו רשויות ההגירה היו מעדיפות למצוא תשובות לשאלות הקשות", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE