הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעצועים וטלוויזיות: נתוני המכירות בבלאק פריידי שברו שיא נוסף
כבר במהלך יום חמישי היה ברור כי עונת המכירות הקצרה מהרגיל תניב נתונים מפתיעים, אך כעת מתברר כי בתוך יומיים נרכשו מוצרים בסך 11.6 מיליארד דולר. המגמה היחסית חדשה שבה מוצרים רבים נרכשים באמצעות הסמארטפון נמשכה. היום חל "סייבר מאנדיי" ולפי ההערכות המכירות יתקרבו ל-10 מיליארד דולר

אחרי שנתוני המכירות בחג ההודיה שברו שיאים חדשים עם 4.2 מיליארד דולר, גם במהלך הבלאק פריידי נרשם שיא חדש כאשר נתוני המכירות ביום שישי האחרון עמדו על 7.4 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלאק פריידי שבר שיאים חדשים (צילום: רויטרס)

 

לפי חברת אדובי אנליטיקס, אחת הסיבות המרכזיות לנתוני השיא היא העובדה שהחג חל שישה ימים מאוחר יותר מאשר בשנה שעברה - דבר שגרם לאותן רשתות להציע הנחות גדולות יותר במטרה לפצות על תקופת המכירות הקצרה יותר. ההנחות הגדולות ביותר נרשמו במוצרי חשמל גדולים כגון מקררים ותנורים, מוצרי אלקטרוניקה כגון טלוויזיות, וצעצועים.

"תקופת השיא של המכירות רק מתחילה בבלאק פריידי, והיא נמשכת עד לחג המולד", הסביר ג'ייסון ווסלי מאדובי, "ולכן החנויות מעדיפות להציע הנחות גדולות יותר ולמשוך אליהם את הלקוחות".

במהלך הבלאק פריידי המגמה שבה הלקוחות מבצעים את הקניות מהבית, ובעיקר באמצעות הסמארטפונים, נמשכה: קרוב לשלושה מיליארד דולר מתוך ה-7.4 שנרשמו במהלך הבלאק פריידי היו רכישות מסוג זה. בנוסף, שלשום (שבת) צוין "יום העסקים הקטנים" (Small Business Saturday) שבו נרכשו מוצרים בגובה חצי מיליארד דולר.

 

צעצועים ומוצרי אלקטרוניקה כיכבו במהלך הבלאק פריידי (צילום: AP)

 

תקופת הקניות כמובן שלא הסתיימה, והיום (שני) חל ה"סייבר מאנדיי". לפי ההערכות של אדובי, נתוני המכירות של יום זה יגיעו ל-9.4 מיליארד דולר. חמשת הימים הללו (חמישי עד שני) צפויים להכניס כ-20% מכלל המכירות באינטרנט, שעל פי התחזית של אדובי יעמוד על 143.8 מיליארד דולר.

היות שמוצרים הנרכשים באינטרנט עולים לחברה יותר כסף (עלויות האריזה והמשלוח), רשתות הענק עומלות על פתרון שיכול למזער במעט את הנזק הכלכלי: רכישת באינטרנט ואז איסוף ע"י הצרכן בחנות, לרבות איסוף מחוץ לחנויות ("curbside pickup"). טרגט, למשל, מציעה איסוף בתוך כשעתיים מרגע ההזמנה - פרק זמן קצר באופן משמעותי גם מהמשלוח עד הבית.

לפי אדובי, כ-61% מהרוכשים באינטרנט במהלך כל תקופת החגים (עד אחרי חג המולד) יחליטו לאסוף את המוצר בחנות ומחוצה לה. יתרה מכך, ההערכה היא שככל שנתקרב לקראת חג המולד, כך יעלה מספר האנשים שמבצעים איסוף עצמי, וזאת מתוך הרצון לוודא שהמוצר יגיע לפני החג עצמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE