הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חופשת סקי בצפון קוריאה ? יעד נופש בלתי צפוי פותח את שעריו בדיקטטורה המבודדת
ברקע סנקציות, מחנות הריכוז, והרעב ההמוני חנך הרודן הצפון קוריאני חנך כפר נופש חדש "הכפר הסוציאלי האידיאלי". העיתונות במערב מדוויחת על המשך הפרת זכויות האדם. במקביל מכינים במדינה "הפתעת חג מולד" לנשיא האמריקני

"התממשות הציוויליזציה המודרנית" כך כינה השבוע קים ג'ונג' און את מרכז הנופש והסקי החדש שנחנך בצפון קוריאה. 

כמו בכל מופע תעמולה צפון קוריאני גם עתה אלפי אנשים הובאו מרחבי הדיקטטורה המבודדת במטרה לחזות בטקס גזירת הסרט בעיירה סאמג'און השוכנת בגבול הצפוני אותו חולקת הדיקטטורה הקומוניסטית עם סין.

היה זה עוד אחד מאותם מופעי כוריאוגרפיה מבויימים היטב אליו התכוננו במהלך השנה האחרונה בפיוניאנג. העיירה מכוסת השלג השוכנת למרגלות הר פאקוסטאן 'הקדוש' (שעל פסגתו נולד אביו של הדיקטטור הנוכחי) קושטה לאורכה ולרוחבה בבלונים בזמן שזיקוקים האירו את שמי הלילה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים ג'ונג און גוזר את הסרט האדום (צילום: Buisness Insider)

אך האמת הקשה שהמשטר ביקש להסתיר היא שהפרוייקט סבל ממחסור חמור בחומרי בנייה ובחשמל והצליח לעמוד בדדליין רק הודות לתרומותיהם של "נאמני משטר'', כפי שכינה אותם און. בפועל נאמני המשטר היו תושבי הכפרים הסמוכים שאון הורה על הסטת החשמל מבתיהם אל עבר מתקני כפר הנופש בכדי לספק אנרגיה לאתר התיירות. האמת הנוראית עוד יותר היא שארגוני זכויות אדם במערב טוענים שהכפר נבנה על ידי עבדים צפון-קוריאניים שעבדו במהלך העשור האחרון כ-12 שעות ביום בתנאי קור ורעב.

את חיבתו לאתרי סקי רכש הדיקטטור בשנות העשרה שלו כאשר חי בפנימיה אקסלוסיבית בהרי שוויץ.

עתה תוכלו גם אתם להנות מחווית סקי בסגנון צפון קוריאני שכן כפר הנופש החדש מציע ספא מפנק, בקתות עץ מפוארות, מלונות יוקרה, ורכבל סקי. הרודן עצמו הקפיד לבקר במהלך השנה האחרונה מספר פעמים באתר על מנת לפקח מקרוב על תהליך הבנייה של ה''כפר הסוציאלי האידיאלי" כלשונו, כפר שמעטים אם בכלל מתושבי צפון קוריאה אי פעם יזכו לראות מקרוב.

 

תצלום אווירי של כפר הנופש (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

בשנתיים האחרונות קיבל ענף התיירות חשיבות אסטרטגית-כלכלית עליונה עבור שרידות המשטר, והמשטר החל משקיע משאבים רבים בניסיון למנף את צפון קוריאה כאטרקציה תיירותית. הסיבה להתמקדות המשטר בתעשיית התיירות היא היותו הענף היחיד המאפשר הכנסה של מטבע זר בלא פיקוח. דבר בעל חשיבות עליונה עבור מדינה הכורעת תחת סנקציות בינלאומיות משתקות.

ובאופן מפתיע התיירים נוהרים למדינה. רק בשנה שעברה כ-1.2 מליון תיירים סינים ביקרו בה לצד מאות אלפי תיירים ממדינות אחרות.

בשנה הבאה עתיד להיחנך אתר נופש נוסף לחודשי הקיץ בעיירה וונסון הכולל מלונות על קו החוף, פארק מים, ומסלולי גולף.

אך קשה לשער שלקים ג'ונג און עצמו יהיה זמן להנות מהמתקנים החדשים. צפון-קוריאה הודיעה כי תמתין עד סוף חודש דצמבר להצעה אמריקנית חדשה שתאפר לה לשמור על תכנית הגרעין שלה. במקביל היא שולחת מסרים מאיימים על כוונתה לנטוש את הדיפלומטיה ולשוב למעגל ניסויי הטילים.

"מה שנותר עתה היא האופציה האמריקנית, וזה לחלוטין תלוי בארה"ב. היא צריכה להחליט איזו מתנת חג-מולד היא תקבל" אמר רי טאה-סונג סגן שר החוץ.

נכון לעתה הסנקציות הכלכליות שמובילה וושיגנטון ימשיכו להתהדק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE