הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נעצר סטודנט סעודי עם 'רשימת חיסול' בחשד שתכנן טבח בטקס הסיום
פרופסורים, תלמידים, ועוד מספר אנשים שימשו כיעד עבור חסן אלקהנטי שהגיע לארה"ב על ויזת לימודים . דובר משרד התובע הפדרלי בניו מקסיקו מסר כי החשוד כרגע מואשם בהחזקה אסורה של כלי נשק
מודיע אנונימי מסר מידע לרשויות הפדרליות כי חסן אלקהנטי בן ה-28 המתגורר בניו-מקסיקו עסק בהרכבת רשימת חיסול לקראת טקס הסיום באוניברסיטת ניו-מקסיקו.
אלקהנטי, אזרח סעודיה הלומד באוניברסיטת ניו-מקסיקו במסגרת תכנית ויזת הסטודנטים האמריקנית, מואשם בעבירה על סעיף החזקת נשק בלתי חוקי, כך לפי מסמכי בית המשפט הפדרלי שבניו-מקסיקו. עם זאת סביר להניח כי אישומים נוספים צפויים בפרשה.
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
שער אוניברסיטת ניו-מקסיקו, ה-FBI חושד שכאן תכנן האזרח הסעודי לרצוח מספר בני אדם (צילום: Emsi)
 
אלקהנטי נרשם לבית הספר להנדסה באוניברסיטת ניו-מקסיקו לפני מספר שנים, ובמסגרת הסכם הוויזה האמריקני נאסר עליו להחזיק בכלי נשק. עם זאת, סוכני ה-FBI שעקבו אחריו מאז חודשי הקיץ מצאו כאלה בביתו. החוקרים גם מצאו את רשימת החיסול של אלקהנטי בה רשומים מספר שמותיהם של פרופסורים בכירים. דובר משרד התובע הפדרלי בניו מקסיקו מסר "אלקהנטי כרגע מואשם בהחזקה אסורה של כלי נשק, איני יכול לאשר או להכחיש כי מתקיימת חקירה בכיוונים אחרים.
 

מספר פרופסורים היו על הכוונת. (צילום: Boston Globe)

אלקהנטי הסגיר עצמו לרשויות ביום שישי בצהריים ולאחר שעומת עם חוקרי החקירה הוא נלקח להופיע בפני שופט שהורה על המשך החזקתו במאסר. כך מדווח עיתון האלבקרקבי ג'ורנל. עורך דינו יואל מאיירס מסר כי הוא מתכוון לסתור את האשמות על החזקת נשק בלתי מורשית, וכי הוא מאוכזב מכך שהמאסר בוצע יום לפני טקס סיום הלימודים החגיגי.

"מדוע לא עצרו אותו קודם לכן?", תהה מאיירס. אך ל-FBI יש חשד סביר כי אלקהנטי הטוען כי האקדח שנמצא ברשותו היה מתנה מבן-דודו, התעניין בשלב מסוים גם ברכישת רובה סער מסוג AK-47.

 

 

AK47 , אלקהנטי התעניין גם בו (אילוסטרציה)

בת זוגו של אלקהנטי טוענת שהאקדח שנמצא בחיפושי ה-FBI שייך לה, אך היא כשלה לזהות את הקליבר, את הדגם, או את יצרן האקדח. כרגע לא ברור אם היא תעמוד מול אישום בגין שיבוש הליכי חקירה.

עורך הדין של אלקהנטי סיים באומרו כי ''מרשי נמצא בארה"ב באופן חוקי עם ויזת סטודנט, שהוא חי עם אשתו (המתוארת כבת זוגו בדו"ח הפלילי), ושאין לו איסור להחזיק בכלי נשק''.

לפי משרד התובע הפדרלי אלקהנטי עלול לבלות לפחות עשור מאחורי סורג ובריח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE