הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיכן חייהם של 150 נוסעים: טכנאי אמריקן איירליינס הודה שחיבל במתכוון בטיסה ממיאמי
גם משכורת חודשית של עשרת אלפים דולרים לא סיפקה את עבדול מאג׳יד אלאני שכמעט גרם לאחד מאסונות התעופה הקשים שידעה אמריקה כאשר חיבל במערכת הניווט של מטוס בשדה התעופה במיאמי מוקדם יותר השנה

טכנאי חברת אמריקן איירליינס הודה כי ניסה לחבל במערכת הניווט של טיסה שיצאה ממיאמי לנסאו מוקדם יותר הקיץ.

עבדול-מאג׳יד מאערוף אחמד אלאני בן ה-60 שעבד כטכנאי בחברת אמריקן איירליינס, צפוי לעונש מקסימלי של עד 3 שנות מאסר בפועל. ״אני מודה באשמה״, אמר עבדול-מאג׳יד למתרגם בשפה הערבית שנכח בבית המשפט הפדרלי. על מעצרו הראשוני דיווחנו בספטמבר השנה, אז נחשד אלאני כמי שמחזיק בקשרים לארגוני טרור במזרח התיכון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שדה התעופה במיאמי בו אירעה החבלה (צילום: מיאמי הארלד)

טיסה מספר 2834 בוטלה מיד כאשר למרבה המזל נורית תקלה הופיעה על צג מערכת הניווט בתא הטייס, רגעים ספורים לפני ההמראה. עד מהרה, כשניגשו טכנאים לבדוק את פשר התקלה הם גילו כי מישהו חיבל במערכת הניווט באמצעות הדבקת קצף קשה בצינור המחבר את מערכת ההיגוי למערכת המידע הממוחשבת במטוס. במידה שהיה המטוס עוזב את הקרקע היו נאלצים הטייסים להטיסו באופן ידני כי מערכת ה-ADM לא הייתה מקבלת אותות ממערכת המחשוב של המטוס.

אירוע החבלה עצמו ארך כ-7 דקות, במהלך המשפט העיד אחד הטייסים כי בלא מערכת הבקרה הממוחשבת התוצאה בהחלט יכולה הייתה להסתיים בהתרסקות המטוס בו שהו 150 נוסעים.

 

אלאני כפי שצוייר מובא לאזיקים במשפטו ׁ(צילום: WBPT)

בשלב זה המרשלים הפדרלים ניגשו לסרטוני האבטחה, בהם הבחינו באלאני עושה את דרכו לאיזור מערכת הניווט שבגחון הקדמי של מטוס הבואינג.

מיד לאחר מעצרו הודה אלאני בפני חוקרים פדרליים כי הוא מי שניטרל את מערך הניווט במטוס בבוקר ה-17 ביולי, אך טען שלא היה זה אקט של שנאה, אלא מתוך כעס על תנאיי העבודה בחברת התעופה. בשל זאת, רצה לגרום לכך שהמטוס יזדקק לעוד צרכי תחזוקה כדי שיוכלו להרוויח שעות נוספות (אלאני השתכר בממוצע כ-9,400$ בחודש כטכנאי אמריקן).

 

שדה התעופה הבינלאומי במיאמי. כאן אירעה החבלה במטוס (צילום: The New Miami Times)

אלאני נמצא אשם בחבלה במערכות בקרת המהירות, המידע, והדיווח של המטוס, כולן כאמור מערכות קריטיות עבור טייסים. למרות שהתובעים הדגישו שחוקרי הבולשת הפדרלית מצאו אצלו סרטוני הוצאה להורג שבוצעו על ידי פעילי דאע״ש, סרטונים שאלאני שלח בצירוף הכיתוב ״אללה ינקום בלא-מוסלמים״, וכי אחיו של אלאני היה חבר בדאע״ש, הוא עצמו לא הואשם בפעילות טרור.

למרות שתיאר בפני חוקרי הבולשת הפדרלית כי יש לו ״צד רשע״, אלאני הדגיש כי לא התכוון להרע לאף אדם. עורך דינו יונתן מלץ הדגיש מחוץ לבית המשפט באוזניי הכתבים כי ״מרשי חי חיים אזרחיים תקינים במשך כ-30 שנה״. 

אמריקן איירליינס מסרה הצהרה בה נאמר כי ״אנו אסירי תודה לעבודת הבולשת הפדרלית, ומשרד התובע הכללי של ארה״ב על שפתרו את העניין, אמריקן איירליינס שיתפה פעולה באופן מלא לאורך כל תקופת החקירה. לאחר שלמדנו על ההאשמות בחנו את כל המטוסים עליהם עבד מר אלאני, לבדוק שהם אכן בטוחים״.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE