הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר חתימת הנשיא: גיל רכישת מוצרי הטבק עלה מ-18 ל-21
לאחר חודשים ארוכים שבהם הסוגייה נדונה בקונגרס, השבוע אושר החוק שעליו נשען איסור המכירה לצעירים מתחת ל-21. לפי ה-CDC, כ-90% מהמעשנים מנסים את הסיגריה הראשונה שלהם לפני גיל 18

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם אתמול (שישי) על הצעת חוק לתקצוב הממשל הפדרלי אשר כללה חוק חדש שנועד למנוע מצעירים להתמכר למוצרי טבק: העלאת גיל הרכישה של המוצרים הללו מ-18 ל-21.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

הצעת החוק, שלמעשה מקציבה 1.4 טריליון דולר לכלל משרדי הממשל, כללה לא מעט הצעות חוק נלוות, אך המרכזית היא ללא ספק איסור המכירה של סיגריות ומוצרי טבק למי שטרם מילאו לו 21 שנים.

חשוב לציין כי לא מעט מדינות ורשויות מקומיות כבר חוקקו חוקים שהובילו להעלאת גיל הרכישה, אך החוק הפדרלי יכריח את שאר המדינות ליישר קו גם הן. הנשיא בירך על ההחלטה בטוויטר וצייץ: "מעלים את הגיל שבו מותר לקנות מוצרי עישון ל-21, זה גדול!".

החוק יחול על כלל מוצרי הטבק, לרבות סיגריות, סיגריות אלקטרוניות, טבק לגלגול, סיגרים ועוד.

 

שימוש שהפך למגפה. סיגריות אלקטרוניות (צילום: Shutterstock)

 

באופן נדיר, הצעת החוק זכתה לתמיכה רחבה מאוד משתי המפלגות הגדולות. בין התומכים הרפובליקנים ניתן למצוא את מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקאי בסנאט; והסנאטורים מיט רומני (יוטה) וטוד יאנג (אינדיאנה). ריצ'רד דרבין (אילנוי), טים קיין (וירג'יניה) ובריאן שץ (הוואי) נמנים בין יוזמי החוק בצד הדמוקרטי.

הסנאטורים העלו את הסוגיה לדיון כבר בחודש מאי האחרון, אך נתקלו בקשיים באישורו הסופי - עד שלבסוף מצאו דרך לשייך אותו לתקציב השנתי הפדרלי.

על פי נתוני המרכז למניעה ובקרת מחלות (CDC), כ-90% מהמעשנים מנסים את הסיגריה הראשונה שלהם לפני גיל 18. תלמידי תיכון שהגיעו לגיל החוקי ויכולים לרכוש מוצרי טבק חולקים לעתים קרובות את הסיגריות עם חבריהם הקטינים, סוגיה שצפה בשנים האחרונות עם עליית השימוש בסיגריות אלקטרוניות. עוד עולה מנתוני ה-CDC, כי מספר תלמידי התיכון שהודו כי הם משתמשים במוצרי טבק כלשהם עלה ב-2018 בלא פחות מ-38%.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE