הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדומה לשכנתה: גם ניו ג'רזי תנפיק רישיונות לשוהים בלתי חוקיים
ימים בודדים לאחר שניו יורק החלה במתן רישיון נהיגה למהגרים שלא נכנסו באופן חוקי למדינה, גם בניו ג'רזי החליטו לפעול באופן דומה. המתנגדים להצעת החוק טענו כי היא תוביל לזיופים בבחירות ומתגמלת עבריינים

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, חתם שלשום (חמישי) על הצעת חוק במסגרתה יתאפשר לשוהים בלתי חוקיים להוציא רישיון נהיגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרד הרישוי בניו ג'רזי (צילום: ויקיקומונס)

 

ניו ג'רזי הצטרפה ל-13 מדינות נוספות (ו-וושינגטון די. סי.) המאפשרות להנפיק רישיון נהיגה ללא הוכחת אזרחות, ובמעמד החתימה על החוק המושל אמר: "הענקת רישיון נהיגה היא דבר חשוב עבור בטיחותם של כל תושבי המדינה, ומקרבת אותנו לעבר המקום שאליו אנו רוצים להגיע: מדינה חזקה ושווה בפני כל תושביה".

למעשה, הצעת החוק הונחה על שולחנו של המושל רק לפני ימים בודדים, וזאת לאחר שנדונה בבית הנבחרים ובסנאט המקומי. התנגדות גדולה נרשמה להצעת החוק, בעיקר בטענה שהצעד עלול להוביל לזיופים בבחירות. בנוסף, היו כאלה שטענו שמדובר במתן פרס לאנשים שעברו על החוק.

מחקר שפורסם בשנה שעברה העריך כי בניו ג'רזי ישנם כ-500 אלף שוהים בלתי חוקיים בגילאים שבהם נוהגים. התומכים בחוק טענו כי אישורו יביא לכך שאותם אנשים יוכלו לרכוש ביטוח למכונית, ובכך להפחית את הסיכויים לתאונות פגע וברח.

עומס ב-DMV בעקבות השינוי בחקיקה בניו יורק. יקרה גם בניו ג'רזי? (צילום: riverheadlocal.com) 

 

כזכור, בתחילת השבוע החלה שכנתה של ניו ג'רזי, ניו יורק, להנפיק רישיונות נהיגה עבור שוהים בלתי חוקיים. בעקבות כך, תורי ענק נצפו מחוץ למשרדי הרישוי השונים במדינה - מחזה שרבים בניו ג'רזי מעריכים שיתרחש גם במדינתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE