הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שילם את המחיר: מנכ"ל בואינג פוטר
פחות משבוע לאחר שיצרנית המטוסים האמריקאית הודיעה כי תעצור את פס הייצור של המטוס הבעייתי עד להודעה חדשה, הבוקר היא פרסמה הודעה לפיה המנכ"ל מולנברג יסיים את תפקידו לאחר ארבע שנים. מחליפו המיועד הביע אופטימיות ותמיכה בדגם ה-MAX ואמר: "הכבוד הוא לי להנהיג את 150 אלף העובדים שעושים את מיטב המאמצים כדי ליצור את עתיד התעופה"

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, הודיעה הבוקר (שני) כי מנכ"ל החברה, דניס מולנברג, סיים את תפקידו, וזאת על רקע קרקוע מטוסי ה-737MAX בעקבות שתי התרסקויות קטלניות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפעלי בואינג בוושינגטון. מחודש הבא פס הייצור ייפסק לחלוטין עד שמטוסי ה-MAX יזכו לאישור הפעלה מצד ה-FAA (צילום: Shutterstock)

 

מולנברג, שמונה לתפקיד היוקרתי לפני ארבע שנים, סיים את כהונתו באופן מיידי, ומי שעתיד להחליף אותו בעוד כשבועיים יהיה יו"ר החברה, דיויד קלהון. בעקבות ההודעה, מנייתה של בואינג עלתה בקרוב לשלושה אחוזים משעות הבוקר.

"דירקטוריון החברה החליט שחייבים לבצע שינוי בצמרת הניהולית כדי להשיב את הביטחון בבואינג. כעת אנו עם הפנים קדימה לעבר תיקון ושיפור הקשרים שלנו עם רשויות התעופה הממשלתיות, לקוחותנו וכל בעלי המניות", כתבה בואינג בהודעה שפורסמה מוקדם יותר היום.

רק לפני שבוע הודיעה החברה משיקגו כי היא עוצרת את הייצור של מטוסי ה-737MAX החל מחודש ינואר הקרוב, וזאת בעקבות חוסר הוודאות בנוגע להשבת הדגם לשחקים.

 

דניס מולנרג, סיים את תפקידו כמנכ"ל בואינג לאחר 4 שנים (צילום: רויטרס)

 

כזכור, שתי התרסקויות קשות שגבו את חייהם של 346 בני אדם הובילו לקרקוע. האירוע הראשון התרחש ב-29 באוקטובר 2018 מול חופי אינדונזיה כאשר טיסת ליון אייר 610 התרסקה אל תוך ים ג'אווה עם 189 נוסעים ואנשי צוות. חודשים ספורים לאחר מכן, ב-10 במרץ, התרסקה טיסת אתיופיאן איירליינס בדרכה לקניה עם 157 נוסעים ואנשי צוות.

כבר באותו יום הודיעה אתיופיאן כי היא מקרקעת את כלל מטוסי ה-MAX, ובתוך שלושה ימים כל 385 הדגמים ברחבי העולם קורקעו אף הם. על אף הוצאתו משירות, בואינג המשיכה לייצר את המטוס, הן כדי להפגין אופטימיות לגבי השבתו לאוויר והן כדי שלא לפטר עשרות אלפי עובדים, אך כעת הוחלט שאין מנוס מלבד עצירת פס הייצור עד שרשות התעופה הפדרלית (FAA) תיתן את האישור הסופי להחזיר את המטוס לשירות סדיר בכלל חברות התעופה.

המנכ"ל הנכנס קלהון הביע הבוקר תמיכה בדגם הבעייתי על אף הטרגדיות הקשות: "אני מאמין בבואינג ובמטוס ה-737MAX, והכבוד הוא לי להנהיג את 150 אלף העובדים שעושים את מיטב המאמצים כדי ליצור את עתיד התעופה", הוא מסר הבוקר.

 

במפעלי בואינג ישנם עשרות מטוסי MAX שבנייתם הושלמה, אך היצרנית לא יכולה למסור אותן לחברות התעופה (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, מולנברג מונה לתפקיד המנכ"ל בשנת 2015, עשרים שנים לאחר שהחל את דרכו בחברה. הוא זכה לביקורת רבה ואף הועלתה האפשרות שיועמד לדין לאחר שפורסמו מסמכים של טייסי הניסוי של החברה, שהתלוננו על אותה מערכת MCAS שגרמה לשתי התרסקויות הקטלניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE