הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA מזהיר: התרופה הפופולרית עלולה להיות מסוכנת
מספר מקרי מוות, ועשרות מקרי תחלואה הובילו את רשות המזון והתרופות האמריקנית לפרסם אזהרה חמורה על נטילת גבפנטין לצד משככי כאבים אחרים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) פירסם אזהרה על כך שהתרופה הפופולרית גבפנטין המסייעת לטיפול בכאבי ראש, ובבעיות שרירים ועצבים עלולה להוביל להפרעות חמורות בנשימה במידה שהיא משולבת עם נטילת אופיאטים.

לפי ההודעה, התרופה המיוצרת בידי חברת אקטביס הממוקמת בניו-ג'רזי ושנועדה לטיפול גם בסימפטומים של כאבים עצביים והתקפים אפיליטיים עלולה להאט את קצב הנשימה בקרב חולים מבוגרים הנוטלים תרופות נוספות. מלבד גבפנטין האזהרה צורפה גם לתרופות גנריות דומות הנועדו לטפל בבעיות שרירים ועצבים כגון, ניורונטין ולירציה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אין ליטול בשילוב משככי כאבים אחרים. גבפנטין (צילום: Drug Addiction Treatment)

גבפנטין וחלופותיה הגנריות הינן מהתרופות הפופולריות ביותר בארה"ב. עד עתה הן נתפסו כבטוחות לשימוש וכמי שאין בנטילתן סיכון להתמכרות ולמוות. עם זאת, לאחרונה נראה כי השימוש בהם כתחליפים למשככי כאבים, וכי שילוב התרופות בסמים אחרים כמריחואנה וקוקאין הולך וצובר תאוצה.

לאחרונה רופאים רבים אף החלו רושמים את התרופה המצליחה גם עבור חולים הסובלים מבעיות פסיכיאטריות ומכאבי ראש כרוניים. ה-FDA קיבל עד עתה עשרות פניות על בעיות נשימה הקשורות בגבפנטין בחמשת והורה ליצרנית התרופה לבצע שורת מחקרים חדשה שתבחן את הסכנה שבנטילת התרופה בשילובה עם משככי כאבים אחרים.

 

אזהרה חמורה. גבפנטין (אילוסטרציה)

 

עד עתה נרשמו 12 מקרים מתועדים של בני אדם אשר איבדו את חייהם בשל סיבוכים הקשורים בנטילת התרופה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE