הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה לעובדים או מכה למעסיקים? שכר המינימום עולה בעשרות מדינות וערים
החל משבוע הבא, העובדים בסיאטל וחלק מעמק הסיליקון יהנו משכר שעתי העולה על 16 דולר לשעה - מהגבוהים בכל ארה"ב. בחלק מהמדינות יעלו את השכר באחוז בודד בהתאם לאינפלציה

בשבוע הבא תסתיים שנת 2019, ועובדים רבים ברחבי ארצות הברית צפויים לקבל העלאה בשכרם, וזאת לאחר ששכר המינימום יעלה ב-21 מדינות וב-26 ערים ומחוזות. בהמשך השנה, ארבע מדינות ו-23 ערים ומחוזות נוספים יעלו גם הם את שכר המינימום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאז 2012 נאבקים העובדים בשכר מינימום על קבלת 15 דולר לשעה (צילום: Getty Images)

 

לפי המכון למדיניות כלכלית (Economic Policy Institute), השינוי ישפיע על כ-6.8 מיליון עובדי ברחבי המדינה, שחלקם יוסיפו לשכרם השנתי סכום העולה על אלף דולרים.

מנתוני המכון עולה כי מדובר במספר שיא של מדינות ורשויות מקומיות שמעלות את שכר המינימום, והתוספת בשכר מגיעה כשמונה שנים לאחר שהחלה תנועת "Fight for 15", הדורשת מכל המדינות (והממשל הפדרלי) ליישר קו ולקבוע שכר מינימום של 15 דולר לשעה.

כאשר תנועה זו החלה ועובדים רבים מחו כנגד תנאי העבודה, מעסיקים רבים טענו כי שכר של 15 דולר לשעה אינו מציאותי. אלא שמאז, מחירי הדיור רק עלו, ובהתאם לכך גם גבר הלחץ שהופעל על פוליטיקאים, הן ברמה המקומית והן בממשל הפדרלי.

 

שכר המינימום בסיאטל יהיה כ-16 וחצי דולר, מהגבוהים בכל ארה"ב (צילום: Shutterstock)

 

חלק מהעובדים בקליפורניה ומדינת וושינגטון יהנו משכר המינימום הגבוה בארה"ב החל משבוע הבא. כך למשל, בסיאטל ישלמו 16.39 דולר לשעה, ובשתי ערים בעמק הסיליקון - מאונטיין ויו וסאניווייל - שכר המינימום יטפס מ-15.64 דולר ל-16.05 דולר לשעה.

למרות ההתקדמות המשמעותית בקרב המדינות והרשויות המקומיות, שכר המינימום הפדרלי עומד על 7.25 דולר לשעה מאז יולי 2009. מדובר בתקופה הארוכה ביותר שבה לא נרשמה שינוי כלשהו בשכר המינימום הפדרלי מאז הוקם בשלהי שנות ה-30 של המאה הקודמת.

למעשה, מוקדם יותר השנה אישר בית הנבחרים את חוק "Raise the Wage" שנועד להעלות את שכר המינימום הפדרלי ל-15 דולר לשעה בהדרגה בתוך 6 שנים, אך מנהיגי הסנאט חוסמים את החקיקה ולא מאפשרים את קידומו. לכן כלל לא מפתיע שרשויות מקומיות בוחרות שלא להמתין לקונגרס, ומעלות בעצמן את שכר המינימום.

 

משרדי גוגל במאונטיין ויו, שם שכר המינימום יטפס מעל ל-16 דולר לשעה (צילום: Shutterstock)

 

כך למשל, בקליפורניה יעלה שכר המינימום ב-8.3% ויעמוד על 13 דולר לשעה; בפלורידה תירשם עלייה של 1.2% ל-8.56 דולר לשעה; תושבי ניו ג'רזי יהנו משכר שעתי של 11 דולר לשעה, עלייה של 10% לעומת השכר כיום.

גם השכנים בניו יורק יזכו לשכר שעתי גבוה ב-2020, ולאחר העלאה של 6.3% הם ירוויחו 11.80 דולר לשעה. עם זאת, חשוב לציין כי שכר המינימום בעיר ניו יורק יטפס ל-15 דולר לשעה ביום שלישי הקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE