הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טבח משפחה האמריקאית במקסיקו: חשד למעורבות מצד מפקד המשטרה המקומית
בשבוע שעבר נעצר פידל וייאגס, השוטר הבכיר בעיירה חאנוס, אך לא ברור כיצד בדיוק היה מעורב בתקרית הקטלנית. החוקרים במקסיקו עדיין סבורים כי מדובר בטעות בזיהוי מצד היורים, אך במשפחה הדפו את הטענה והאשימו את המשטרה בשחיתות: "כולם יודעים ששוטרים בצפון-מערב מקסיקו שייכים לקרטלי הסמים"

פחות מחודשיים לאחר שתשעה בני משפחה מורמונית אמריקאית נרצחו באכזריות לאחר שנפלו קורבן למארב במקסיקו, רשויות החוק במדינה עצרו בכיר במשטרה בחשד למעורבות בטבח הקשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת המכוניות שבה נסעה המשפחה, לאחר הרצח המזעזע (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים במקסיקו, פידל אלחנדרו וייאגס, מפקד המשטרה בעיירה חאנוס שבמדינת צ'יוואווה הוא הבכיר שנעצר. לא ברור עד כמה היה מעורב ברצח עצמו, אולם חוקרי המשטרה סבורים כי הוא מחזיק בקשרים עם קרטלי הסמים שככל הנראה עומדים מאחורי המארב הקטלני.

כזכור, בני המשפחה נסעו בשלושה כלי רכב במדינה הסמוכה, סנורה, כאשר לפתע אש נפתחה לעברם. 3 נשים, כמו גם 4 ילדים ו-2 תינוקות נרצחו, ואילו שבעה ילדים נוספים שרדו.

 

"אמא אמרה להוריד את הראש, ואז נרצחה": הנער ששרד את הטבח משחזר את רגעי האימה

 

וייאגס נעצר ביום חמישי האחרון, והוא למעשה החשוד החמישי שנעצר בשבועות האחרונים ע"י רשויות החוק. הוא הועבר למקסיקו סיטי, בירת המדינה, שם ימתין לתחילת משפטו. כאמור, חוקרי המשטרה הפדרלית במדינה מסרבים למסור פרטים נוספים לגבי מידת מעורבותו. ההודעה על מעצרו הפתיעה רבים, שכן חאנוס מרוחקת מאות ק"מ ממקום הטבח ונחשבת לעיירה קטנה שאינה מעוז של קרטל סמים כלשהו.

 

מפקד המשטרה שנעצר, פידל וייאגרס, לצד מתחם המגורים של משפחת לה-ברון (צילום: רויטרס / טוויטר)

 

כבר אחרי הטבח הקשה, החוקרים המקסיקו טענו כי מדובר בטעות בזיהוי, ושתשעת הנרצחים נקלעו למארב במקרה. אך קרובי המשפחה של הקורבנות דווקא טוענים אחרת ומאמינים שקרטל הסמיים חוארז דווקא כן ביקש לפגוע במכוון במשפחה.

ההרוגים היו שייכים למשפחת לה-ברון, משפחה מורמונית שבחרה לעזוב את ארצות הברית לפני קצת פחות ממאה שנים. חוליאן לה-ברון, דובר המשפחה, אמר בתגובה להודעה על מעצרו של וייאגס כי הוא אינו מופתע כלל: "כל אזור צפון-מערב מקסיקו מוכר כמקום שבו שוטרים עובדים עבור קרטלי הסמים. אפילו תיכוניסטים יודעים את זה, לא מדובר באיזו תעלומה גדולה".

 

"סכנת חטיפות ומעשים אלימים אחרים": פורסמה אזהרת מסע למקסיקו

 

זמן קצר לאחר הטבח, נשיא ארצות הברית הגיב בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "משפחה נהדרת מיוטה נקלעה לקרב בין חברי כנופיות סמים. אם מקסיקו זקוקה לעזרה או שהיא תבקש מאיתנו לעזור לה ב'ניקוי' המפלצות, נהיה מוכנים להתערב ולבצע את העבודה בצורה מהירה ויעילה".

בהמשך, ממשלת ארצות הברית הפעילה לחץ כבד על מקסיקו ועל נשיאה, אנדרס מנואל לופס אוברדור, שהתרצה ומאפשר לסוכני ה-FBI לסייע בחקירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE