הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדקה ה-90: אובר מנסה לבלום חוק חדש שיהפוך את הנהגים בקליפורניה לשכירים
מחר ייכנס לתוקפו חוק חדש בקליפורניה במסגרתו נהגים ב"שירותים מזדמנים" כגון אובר, ליפט, פוסטמייטס ועוד לא ייחשבו כעצמאים. המהלך יביא לכך שאותם נהגים יקבלו הטבות כגון ימי מחלה בתשלום וביטוח בריאות, אך חברות הענק הגישו במטרה לעצור את החוק

תביעה הוגשה אתמול (שני) ע"י שתי חברות - אובר ופוסטמייטס - כנגד קליפורניה, וזאת על רקע חוק חדש שאמור להיכנס לתוקף מחר במסגרתו עובדי חברות מסוג זה יוכרו כשכירים ולא כעצמאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים בעד הצעת החוק לקראת אישורה מוקדם יותר השנה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, קליפורניה אישרה את חוק AB-5 מוקדם יותר השנה, ומטרתו להעניק לעובדים ב"שירותים מזדמנים" להיחשב כשכירים, ובכך לקבל שלל הטבות כספיות השוות מיליארדי דולרים, למשל ימי מחלה בתשלום וביטוח בריאות.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, שתי החברות טוענות כי החוק החדש מנוגד לחוקת ארה"ב ולחוקה המקומית בקליפורניה: "AB-5 הוא חוק מבלבל שאינו משיג את מה שתומכיו חושבים שהם משיגים", נכתב בתביעה.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, אמר עם חתימתו על החקיקה כי "מעמד הביניים נשחק ב-40 השנים האחרונות, ועלינו להבטיח את העתיד הכלכלי של רבים לפני שיהיה מאוחר מדי".

לורנה גונזאלס, חברה בבית הנבחרים המקומי בקליפורניה (דמוקרטית, סן דייגו) ויוזמת הצעת החוק, הגיבה לתביעה ואמרה: "הדבר היחיד שאנחנו יודעים לומר בוודאות על אובר הוא שראשי החברה יעשו הכל כדי שיהיו פטורים מחוקי המדינה שנועדו להגן על העובדים. ראשי החברה ימשיכו להיות מולטי מיליארדרים בזמן שהנהגים ייאלצו לישון ברכבים", היא אמרה.

 

חברת בית הנבחרים המקומי בקליפורניה, לורנה גונזאלס, שיזמה את הצעת החוק AB5 (צילום: AP)

 

באובר לא הגיבו לגונזאלס, אך בפוסטמייטס ביקשו להבהיר כי החברה לא מבקשת לקבל פטור מהחוק, אלא לעבוד ביחד עם משרד המושל על פתרון הולם: "לתושבי קליפורניה מגיע שיתנהל דיון עמוק ומשותף, אך במקום זאת המדינה בוחרת להעניש את החברות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE