הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ימי האגרסיביות של איראן תמו, לעולם לא יהיה לה נשק גרעיני"
במסיבת עיתונאים מיוחדת הצהיר הנשיא טראמפ כי משטר האייטולות נסוג ושיגר מסר של פיוס ושלום תוך שהוא קורא לנאט"ו לקחת חלק חשוב יותר בתהליכים המזרח תיכוניים וליתר מעצמות המערב לסגת מהסכם הגרעין
כשמאחוריו ניצבים ראשי המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפיאו, ומזכיר ההגנה מארק אספר נכנס הנשיא לחדר המרכזי שבבית הלבן בו המתינו העיתונאים והצלמים. "כל עוד אני נשיא ארה"ב לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", הכריז הנשיא, ורק לאחר מכן בירך את הנוכחים ב"בוקר טוב לכולם".
 
כך נפתחה מסיבת העיתונאים בה תיאר הנשיא את הצעדים האחרונים שנקט הממשל האמריקני כדי להתמודד עם ניסיונותיה של איראן להתחמש בנשק גרעיני ועם ניסיונות התפשטותה ואיומיה על היציבות האזורית.
רבים חששו אמש מהסלמה אפשרית שכן הנשיא הבטיח כי תגובה איראנית עלולה להיענות בתגובה דה-פרופורציונאלית מצד ארה"ב, אך במקום זאת החליט הנשיא להעניק לכתבים ולצלמים שיעור היסטוריה קצר בו תיאר את ההתדרדרות ביחסי שתי האומות מאז 1979, את ההחמרה במצב מאז החתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015, ולבסוף את הצעדים שנקטה אמריקה תחת הנהגתו כדי לבלום את ההתפשטות האיראנית. לאחר מכן הבטיח הנשיא כי ארה"ב תמשיך ותגן על חיי אמריקנים בכל מחיר ובכל מקום.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
"לעולם לא נרשה נשק גרעיני". הנשיא טראמפ במסיבת העיתונאים
 
ביחס לתקרית החמורה בה שוגרו אמש טילים משטח איראן אל עבר בסיס עיראקי בו שהו חיילים אמריקנים מסר הנשיא, "ראשית עלינו להיות שמחים שחיילינו בטוחים, ורק נזק מינימלי התרחש בבסיס. איראן נסוגה, וזה טוב לכל העולם. חיי אדם נשמרו בגלל אמצעי הזהירות שנקטנו. וימי האגרסיביות של איראן תמו". 
 
לאחר מכן פנה הנשיא והתייחס לחיסול קאסם סולימאני אותו הגדיר כ''דבר טוב שקרה לעולם''. לאחר מכן כהרגלו לאחרונה הפגין האיש החזק בעולם שרירים "נשקינו מהירים, קטלניים וחזקים מאי פעם, הוספתי 2.5 טריליון דולר לחיזוק הצבא שלנו, אך העובדה שיש בידנו את הנשק המתקדם בעולם לא אומר שנהיה חייבים להשמש בו, שכן החוזקה שלנו, היא צבאית אך גם כלכלית", בהזדמנות זו הכריז הנשיא על הטלת סנקציות נוספות על איראן וקרא למדינות נאט"ו לקחת חלק חשוב יותר בתהליכים המתרחשים במזרח התיכון ובמקביל לרוסיה, צרפת, בריטניה וגרמניה לסגת מהסכם הגרעין.
 
 
 
קרא לנאט"ו לקחת תפקיד יותר חשוב בענייני המזרח התיכון
 
בהתייחסו לחיסול מנהיג דאע"ש אבו באקר אל בגדאדי ולמאבק ארה"ב בדאע"ש פנה הנשיא לראשי איראן ואמר כי "לארה"ב ולכם יש פה אויב משותף". מסיבת העיתונאים הייתה קצרה ונמשכה לא יותר מ-6 דקות, בסופה פנה נשיא ארה"ב לאיראן ואמר "אנו רוצים עבורכם שגשוג והרמוניה, ארה"ב רוצה שלום, ואלוהים יברך את אמריקה".
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE