הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכשול נוסף במאמצי הממשל למנוע גרין קארד ממי שמקבל סיוע ממשלתי
ביהמ"ש בניו יורק דחה את בקשתו של ממשל טראמפ לבטל את צו המניעה הזמני שניתן לסוגיה, במסגרתה מי שקיבל סיוע כספי מהממשלה, לדוגמה ביטוח בריאות, לא יוכל לקבל מעמד של תושב קבע. הנושא צפוי לשוב לדיונים בבית המשפט בתוך כמה חודשים

בית המשפט הפדרלי השני לערעורים (ניו יורק) פסק נגד הממשל הפדרלי שביקש להוציא לפועל מדיניות חדשה במסגרתה לא תישקל בקשה לקבלת מעמד של תושב קבע (גרין קארד) אם מגיש הבקשה קיבל סיוע כגון ביטוח בריאות או תלושי מזון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, במהלך הקיץ הודיע הממשל בראשות הנשיא טראמפ על כוונתו לשנות את המדיניות, דבר שבפועל היה מצמצם באופן משמעותי את מספר הזכאים לגרין קארד. המטרה, אמרו בזמנו בממשל, היא להפחית את כמות המהגרים שהופכים לנטל כלכלי על החברה. 

עד כה, מהגרים שהיו בתהליך קבלת הגרין קארד נדרשו להוכיח שהם לא יהוו נטל כלכלי בעיקר על ידי הצגת ראיות לעבודה במשרה מלאה. במסגרת השינויים שעליהם הודיע הממשל, קבלת סיוע כספי כלשהו - החל מביטוח בריאות כגון Medicaide וכלה בסיוע בתשלום שכר הדירה - תביא לפסילת המועמדות בהליך ההגירה.

בחודש אוקטובר האחרון, ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק הוציא צו מניעה זמני כנגד המהלך, והממשל הפדרלי ערער על ההחלטה. כאמור, הבוקר (רביעי) ביהמ"ש לערעורים במדינה דחה את הבקשה לבטל את צו המניעה. שני בתי משפט פדרליים נוספים, אחד בקליפורניה והשני במדינת וושינגטון, הוציאו אף הם צווי מניעה נגד המהלך, אך בהם הממשל דווקא כן הצליח לבטל את צו המניעה. למעשה, ביהמ"ש בניו יורק היה המכשול האחרון בדרך למדיניות החדשה.

 

ביהמ"ש הפדרלי השני לערעורים בניו יורק, בו נדחתה בקשת הממשל (צילום: ויקיקומונס)

 

שלושת השופטים בבית המשפט הפדרלי בשני לערעורים אמרו כי הפסיקה לאו דווקא מראה שהם לא מסכימים עם המדיניות החדשה, אלא שהם לא השכנעו מספיק שיש צורך בביטול צו המניעה, בייחוד כאשר הסוגיה תשוב לביהמ"ש הפדרלי בתוך חודשים בודדים. 

לפי נתוני הממשל, מעל לחצי מיליון איש מבקשים מדי שנה לקבל מעמד של תושב קבע. במסגרת המדיניות החדשה, כ-380 אלף מהם יצטרכו לעבור בדיקות נוספות כדי לוודא שהם עומדים בכל הקריטריונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE