הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנה לכהונת דה-סנטיס: מושל פלורידה זוכה לתמיכה רחבה מהתושבים
כ-60% מהתושבים שבעי רצון מהאופן שבו מנהל את המדינה, וארבעה מכל עשרה דמוקרטים הסכימו עם קביעה זו. מרצה למדעי המדינה בפלורידה הסבירה כי המושל לא היסס לקדם מדיניות שמדברת גם אל דמוקרטים, למשל הגדלת שכר המורים

לפני שנה בדיוק נכנס רון דה-סנטיס לתפקידו כמושל פלורדה לאחר שגבר על יריבו הדמוקרטי אנדרו גילם. עם תחילת כהונתו, דה-סנטיס הבטיח "לעבוד במרץ ולתת את כל כולי עבור התושבים". בשנה שעברה מאז, המושל הצליח להגדיל את התמיכה בו, שאפילו חוצה מפלגות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל רון דה-סנטיס זוכה לתמיכה גדולה, גם מדמוקרטים (צילום: משרד המושל)

 

לפי חברת הסקרים "מייסון-דיקסון", דה-סנטיס זוכה ל-60% תמיכה בקרב תושבי מדינת השמש, וזאת לעומת 26% בלבד שאינם שבעי רצון מתפקודו. 14% אמרו שאינם מרוצים או לא מרוצים מהאופן שבו ניהל את המדינה במהלך השנה האחרונה.

"מה שמדהים זה ש-40% מהמשיבים שהגדירו את עצמם כדמוקרטים העידו כי הם מרוצים ממנו", הסבירה קארול וייסרט, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת פלורידה סטייט בטלהסי, בירת המדינה, "וזה הישג ענק בהתחשב במצב המפלגתי שבו הפוליטיקה האמריקאית נמצאת".

לדעתה של וייסרט, ישנן כמה סיבות שהובילו לתמיכה במושל הרפובליקני מצד דמוקרטים: הוא לא מעורב בשערוריות ושומר על שמו הנקי, תוך כדי שהוא מקדם מדיניות חדשה בתחומים רבים, כולל כמה תחומים שבהם מושלים רפובליקנים קודמים לא עשו, לדוגמה גישה חדשה למדיניות הגנת הסביבה, פתיחות למריחואנה לצרכים רפואיים והגדלת שכר המורים.

"זה לא יהיה נכון להגיד שהוא לא משויך למפלגה, הוא עדיין פועל כדי לקדם הרבה דברים באנג'נדה הרפובליקני", אמרה המרצה, "אך הוא הצליח להפתיע לטובה לא מעט תושבים, ביניהם דמוקרטים רבים".

דה-סנטיס הפך לפוליטיקאי אהוב על הקהל הישראלי בארה"ב לאחר שלא היסס לתקוף את חברת Airbnb בעקבות ההחלטה שלה להסיר מהאתר מודעות לבתים בגדה המערבית: "החלטה זו עוברת על חוקי האנטי-BDS במדינה", הוא אמר בנובמבר 2018, לאחר שנבחר לתפקיד אך לפני שנכנס למשרד המושל. בחודש מאי האחרון הוא אף הוביל משלחת של פוליטיקאים מקומיים מפלורידה שביקרו בישראל.

 

דה-סנטיס בכותל המערבי במהלך ביקור בירושלים בחודש מאי אשתקד (צילום: משרד המושל)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE