הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טווח מחירים ובחירת "נהג מועדף": אובר הכריזה על שינויים בקליפורניה
החברה הודיעה על מספר שינויים גדולים עבור הנוסעים והנהגים בקליפורניה, וכל זאת כדי לעמוד בחוק החדש ולהימנע מהכרה בנהגים כשכירים. אחד השינויים הבולטים הוא שמעתה לא ימסר מחיר הנסיעה לפני סיומה, אלא רק טווח מחירים צפוי

ענקית הנסיעות השיתופיות, אובר, הודיעה השבוע על מספר שינויים שנועדו ליישר קו עם חוק חדש שנכנס לתוקף ברחבי קליפורניה. בין היתר, החברה הסבירה כי הנוסעים יוכלו לבחור את הנהג שעמו הם רוצים לנסוע (מתוך רשימה של "נהגים מועדפים").

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, ב-1 בינואר נכנס לתוקפו "חוק השירותים המזדמנים", במסגרתו העובדים באובר (וחברות נוספות כגון ליפט ופוסטמייטס) ייחשבו כשכירים ולא כעצמאים. הטענה של המחוקקים הייתה שאותם עובדים לא יכולים לבחור עם מי או תחת מי הם עובדים, ולכן בהכרח הם צריכים להיחשב כעובדים מן השורה. השינוי במדיניות של אובר נועד למנוע מהנהגים לקבל את ההגדרה כשכירים, דבר שהיה מכריח את אובר לספק להם הטבות כגון ימי חופש, ימי מחלה בתשלום ועוד.

המדיניות החדשה של אובר תביא לשינוי בצורת התמחור עבור לקוחותיה של החברה, שעד כה קיבלו את מחיר הנסיעה המדויק עוד בטרם עלו על הרכב. כעת, ינתן טווח מחירים שלפי החברה "יחושב באופן סופי רק כאשר הנסיעה תסתיים, ובהתחשב באורך הנסיעה והמרחק שלה".

 

משרדי אובר (צילום: רויטרס)

 

המחוקקים בקליפורניה המציאו מבחן בעל 3 שאלות כדי לקבוע אם מדובר בעובד שכיר או עצמאי: האם הם מבצעים משימות תחת ההשגחה והשליטה של החברה, האם הם עובדים מחוץ למסגרת הרגילה של העסק והאם הם עוסקים במקצוע הזה גם מחוץ לעבודה מול החברה.

אובר טענה לאורך הדרך כי החוק החדש אינו מחייב אותה להכיר בנהגים כשכירים, אך בו זמן היא מציעה לנהגים הטבות כגון "רווח יומי מינימלי". חלק מהנהגים אף פנו לביהמ"ש ותבעו את אובר בעקבות מה שהם רואים כ"הגדרה כשכיר באופן חלקי".

"ידרש זמן מה להתרגל לשינויים הללו, אך המטרה שלנו היא שהשירות יהיה זמין עבור כמה שיותר נהגים מבלי שנצטר להגביל את כמות העובדים בכל רגע נתון", אמרו באובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE