הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה: מניית טסלה חצתה את רף 500 הדולר
יצרנית המכוניות החשמליות, שהסתבכה ב-2018 כאשר אילון מאסק רמז על האפשרות להפוך אותה לפרטית כאשר המנייה תגיע ל-420 דולר, ממשיכה לטפס לשיאים חדשים, בעיקר בזכות נתוני המכירות בסין

מניית טסלה ממשיכה לזנק לשיאים חדשים, ומוקדם יותר היום (שני) היא חצתה לראשונה את רף 500 הדולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי מומחים בוול סטריט, הזינוק במנייה מגיעה בעקבות כניסתה של יצרנית המכוניות החשמליות לשוק הסיני, כמו גם דו"ח הרבעון האחרון של 2019 שפורסם בתחילת החודש שבו טסלה עמדה בציפיות. למעשה, בשלושת החודשים האחרונים המנייה הכפילה את שווי השוק שלה, שנאמד ב-90 מיליארד דולר. לשם השוואה, מדובר בחמישה מיליארד דולר פחות משווי השוק הכולל של פורד וג'נרל מוטורס.

כאמור, הכניסה לשוק הסיני סייעה לטסלה להתקבע בחברת רכבים מובילה: בסוף דצמבר, היא החלה למכור את המודל 3 הפופולארי, ולאחרונה דווח כי המפעל בשנחאי מייצר כאלף רכבים מדגם זה מדי שבוע. בשוק האמריקאי, החברה אומנם דיווחה על ירידה במכירות בדגמי המודל S ו-X (מ-19 אלף לעומת 27 אלף), אך היא הכפילה את כמות רכבי המודל 3 שמכרה מ-45 אלף ל-92 אלף.

העובדה שהמנייה נסחרת עבור יותר מ-500 דולר ליחידה (נכון לשעה 2:00 בצהריים שחמ"ז, 11:00 בבוקר שחמ"ע) היא אירונית למדי בהתחשב בכך שהרשות לניירות ערך איימה לפתוח בחקירה כנגד טסלה והעומד בראשה, אילון מאסק, לאחר שזה צייץ כי הוא שוקל להפוך את החברה לפרטית כאשר ערך המנייה יגיע ל-420 דולר (באותם ימים המנייה נסחרה עבור כ-350 דולר).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE