הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חודש לאחר מסע הרצח: אירוע הירי בבסיס בפלורידה הוגדר כטרור
בתום חקירה של הרשויות הפדרליות, התובע הכללי בר הודיע כי רציחתם של שלושה חיילי חיל הים ופציעתם של 8 נוספים "נבעה מתוך אידיאולוגיה ג'יהאדיסטית"; בשבוע שעבר גורשו מארה"ב 21 אזרחים סעודים שנכנסו למדינה כדי לעבור הכשרה צבאית, בדומה ליורה מפנסקולה

אירוע הירי שבוצע ע"י טייס סעודי בבסיס חיל הים האמריקאי בפלורידה היה "פיגוע טרור שבוצע מתוך אידיאולוגיה ג'יהאדיסטית", כך אמר הבוקר התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם בר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ללא ספק מדובר באירוע טרור": הכניסה לבסיס בפנסקולה בתחילת חודש דצמבר (צילום: טיים)

 

כזכור, בבוקר יום שישי ה-6 בדצמבר, מוחמד סעיד אל-שמרני פתח באש לעבר החיילים בבסיס שבו מוצבים, בין היתר גם טייסי הבלו איינג'לס. כתוצאה מהירי, שלושה חיילים נהרגו, ואל-שמרני עצמו חוסל ע"י שוטרים שהוזעקו לאירוע הירי ההמוני. מאז אותו בוקר קשה, משרד המשפטים מנהל חקירה כדי לקבוע אם מדובר באירוע אקראי או טרור פנים.

אל-שמרני שימש כסגן משנה בצבא של ערב הסעודית, והוא הגיע לארצות הברית במסגרת פרויקט שבו הצבא האמריקאי מסייע בהכשרתם של חיילים סעודים. ימים ספורים לאחר הירי, חיל הים הורה להפסיק את איומניהם של יותר מ-300 טייסים סעודים נוספים שנמצאים בארה"ב במסגרת פרויקט זה. בנוסף, סגן שר ההגנה דיוויד נורקיסט הורה לבחון את תהליך הקבלה למסגרת הלימודית.

 

3 חיילים אמריקאים נהרגו בפיגוע הטרור (צילום: AP)

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בירך על ההחלטה לבחון את תהליך הקבלה לתוכנית: "הייתה [ליורה] שנאה עמוקה לארצות הברית, חייבים לוודא שמבצעים בדיקות רקע מתאימות לכל המועמדים", הוא אמר. בשבוע שעבר נודע כי 21 אזרחים סעודים שהתקבלו לפרויקט ההכשרה גורשו מארה"ב בעקבות הירי.

 

 
הבסיס הצבאי בפנסיקולה מבט מלמעלה (צילום: ניו יורק טיימס)

 

שעות בודדות לפני אירוע הירי הקטלני, בו נפצעו 8 חיילים, אל-שמרני פרסם מחשבון הטוויטר שלו מספר ציוצים שבהם העביר ביקורת קשה על ארצות הברית בשל תמיכתה בישראל ועל כך שישנם חיילים אמריקאים המוצבים בבסיסים בערב הסעודית. במהלך החקירה נודע כי שלושה ימים לפני הטבח, הוא אף אירח בביתו מסיבה שבה הקרין סרטים מתוך אירועי ירי המוניים קודמים.

על אף שהירי הוגדר ע"י התובע הכללי בר כאירוע טרור, לא נראה שאל-שמרני היה קשור לארגון טרור כלשהו, וככל הנראה הוא פעל לבדו.

"כרגע לא מצאנו קשר ישיר בין החשוד לבין ארגון טרור, אך הוא פעל מתוך אידיאולוגיה ג'יהאדיסטית כדי לבצע פיגוע טרור. ביום השנה ה-18 לפיגועי 9/11 בחודש ספטמבר האחרון הוא פרסם פוסט ברשתות החברתיות שבו כתב ש'הספירה לאחור החלה'", הסביר בר.

 

האם אפל תסייע למשרד המשפטים ול-FBI בפתיחת המכשירים של מוחמד אל-שמרני? (צילום: FBI / רויטרס)

 

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו שלשכת החקירות הפדרלית (FBI) מבקשת את עזרתה של אפל בפתיחת שני מכשירי אייפון שהיו שייכים ליורה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE