הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת שחיתות ב"רייקרס": 6 סוהרים נעצרו בחשד שהבריחו סמים
בתום חקירה שנמשכה כשנה, נחשפה רשת של מבריחים שהכניסו סמים, טלפונים וחפצים אסורים נוספים אל מתחם הכליאה הידוע לשמצה. מעבר ל-6 סוהרים, בכתב האישום צוין כי 15 בני אדם נוספים מעורבים בפרשה, ביניהם 7 אסירים

שישה סוהרים בבית הכלא המרכזי של משטרת ניו יורק באי רייקרס מואשמים כי קיבלו אלפי דולרים כשוחד בתמורה לכך שהבריחו סמים לאסירים, כך פורסם מוקדם יותר היום (שלישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכניסה לבית הכלא באי (צילום: רויטרס)

 

לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט הפדרלי בברוקלין, 15 בני אדם נוספים מעורבים בפרשה החמורה, לרבות שבעה אסירים. אך רק שמותיהם של ששת הסוהרים, דרינגטון ג'יימס, פטריק לגרמי, אלדרין ליבינגסטון, מייקל מארי, אנחל רודריגרז וכריס ווקר, הוזכרו בכתב האישום.

לפי התביעה בתיק, חקירת הפרשה החלה כבר בתחילת 2019 וחשפה רשת של הבחרות שכללה סמים שונים (בעיקר מריחואנה), כמו גם טלפונים ניידים וחפצים נוספים שהכנסתם למתקן הכליאה אסורה. עוד נמסר מהתביעה כי בחיפוש שנערך בין חפציו האישיים של אחד האסירים נמצאו 11 שקיות המלאות במריחואנה.

מרגרט גארנט, שוטרת בכירה במשטרת ניו יורק, אמרה לאחר פרסום הפרשה כי "המעצרים שבוצעו הם דוגמה נוספת לדפוס הפעולה במסגרתה אסירים ומשתפי פעולה שאינם בכלא מאתרים סוהרים מושחתים ומשתמשים בהם כדי להעביר את הסמים וחומרים נוספים אל תוך בתי הכלא".

 

רייקרז איילנד על רקע גורדי השחקים של מנהטן (צילום: רויטרס)

 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הצביעו חברי מועצת העיר בעד סגירת מתקן הכליאה הידוע לשמצה ובו 7 אלף אסירים המחולקים ל-10 אגפים שונים. לפי מועצת העיר, כלא רייקרס יפונה עד שנת 2026 ויוחלף בארבעה בתי כלא קטנים יותר שימוקמו בסמוך לבתי המשפט בארבעה רובעים: ברוקלין, הברונקס, קווינס ומנהטן.

התוכנית, שעלותו מעורכת ביותר מ-8 מיליארד דולרים, זכתה לתמיכה רחבה מצד ראש העיר, ביל דה-בלאסיו ובכירים נוספים בעיר. לטענתם, בעידן שבו נתוני הפשיעה בעיר נמצאים בירידה, בתי הכלא מהווים חלק מהבעיה, ולא חלק מהפתרון: "מאסר המוני לא התחיל בניו יורק, אך הוא יסתיים כאן. אנחנו מוכיחים שלא צריך לעצור את כולם כדי להרגיש בטוחים", אמר ראש העיר מוקדם יותר השבוע.

על אף האישור של מועצת העיר, נראה כי תושבים רבים בעיר יתנגדו להקמתם של בתי כלא במרכזי הרובעים. מעבר לכך, לא מעט שאלות נותרו פתוחות, למשל מה יעלה בגורל האי. בנייה לגובה לא אפשרית, שכן היא תפריע לתנועת המטוסים בנמל התעופה הסמוך.

על פי המסתמן, זו רק אחת ממספר סוגיות שנותרו פתוחות. מה שכן ברור, במועצת העיר אמרו שלאחר סגירתו, רייקרז מעולם לא ישוב להיות בית כלא פעיל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE