הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יום היסטורי בארצות הברית": הליך ההדחה נגד הנשיא טראמפ עובר לסנאט
כחודש ימים לאחר שאושרו סעיפי ההדחה נגד הנשיא, היום הצביעו חברי בית הנבחרים בעד העברתם לסנאט, שם יתקיים המשפט. סוגיית הזימון של עדים חדשים טרם נפתרה, והרפובליקנים ינסו לסיים את ההליך לפני נאום מצב האומה שיתקיים בתחילת החודש הבא

בית הנבחרים בוושינגטון אישר מוקדם יותר היום (רביעי) את שני הסעיפים בהליך ההדחה כנגד הנשיא טראמפ, וכעת הסוגיה תעבור לסנאט. בנוסף, אושרו שבעה חברי הקונגרס שיכהנו כ"מנהלים", כלומר התובעים, במה שתהיה הפעם השלישית בהיסטוריה של ארה"ב שבה הליך ההדחה נכנס לשלב המשפטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"התכנסו כאן בנקודה קריטית בהיסטוריה האמריקאית": יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

עם 228 תומכים ו-193 מתנגדים, העברת ההליך מבית הנבחרים הנמצא בשליטה דמוקרטית לסנאט הנמצא בשליטה רפובליקנית אושרה. ההצבעה התקיימה כחודש ימים לאחר שחברי בית הנבחרים הצביעו בעד הדחתו של הנשיא בעקבות הפרשה האוקראינית.

כזכור, ההחלטה לפתוח בהליך ההדחה נגד טראמפ התקבלה על רקע הפרשה שהחלה כהשתקה של חושף שחיתות שהתלונן על "הפרה בוטה" מצדו של הנשיא במהלך שיחת טלפון עם מנהיג זר. בהמשך התברר כי המנהיג הזר הוא נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, וההפרה המדוברת היא עיכוב ההעברה של כספי סיוע למדינה עד לפרסום הודעה פומבית לפיה הרשויות חוקרות את יריבו הפוליטי של הנשיא טראמפ, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

 

"הליך ההדחה הוא תרמית דמוקרטית": הנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, נאמה בפני מליאת בית הנבחרים לפני שהתקיימה ההצבעה: "התכנסו כאן כדי לחצות נקודה מאוד קריטית בהיסטוריה האמריקאית. הנשיא הפר את שבועתו, חתר תחת הביטחון הלאומי ופגע באמינות של הבחירות שלנו", היא אמרה.

בזמן שחברי הקונגרס הצביעו, הנשיא טראמפ היה בבית הלבן וערך מפגש עם סגן ראש ממשלת סין, ליו הי, עמו חתם על חלקו הראשון של הסכם הסחר בין ארה"ב לסין. כאשר נדרש לסוגיית ההדחה, הוא המשיך בקו ההגנה שבו עשה שימוש בשבועות האחרונים ואמר ש"מדובר בתרמית של הדמוקרטים".

 

7 חברי הקונגרס הדמוקרטים שימשו כ"תובעים" בהליך בסנאט (צילום: AP)

 

הליך ההדחה בסנאט יראה כך: 100 הסנאטורים ישמשו כחבר המושבעים ויכריעו אם לזכות, להדיח, או להדיח ולסלק מהתפקיד את הנשיא טראמפ. ג'ון רוברטס, נשיא בית המשפט העליון של ארה"ב, ישמש כשופט בתהליך. שבעה חברי קונגרס דמוקרטים ישמשו כ"תביעה" בהליך.

מי שיוביל את צוות התובעים הוא יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף. אליו יצטרפו ג'רי נדלר מוועדת המשפטים, כמו גם חמישה חברי קונגרס נוספים: האקים ג'פריז (ניו יורק), סילביה גרסיה (טקסס), ואל דנינגס (פלורידה), ג'ייסון קרואו (קולורדו) וזואי לופרגן (קליפורניה).

סוגיה אחת שנותרה פתוחה היא האם עדים חדשים יזומנו להעיד בסנאט. הדמוקרטים חפצים בכך, בייחוד לאחר שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון הסכים להעיד, אך מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מק'קונל, צפוי לסרב למהלך.

 

מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב בסנאט, ינסה לסיים את ההליך כמה שיותר מהר (צילום: AP)

 

לפי הדיווחים, המשפט בסנאט יחל כבר מחר (חמישי) כאשר המטרה של הרפובליקנים תהיה לסיים אותו עד נאום מצב האומה של הנשיא, שצפוי להתקיים ב-4 בפברואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE