הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו ג'רזי: פוטר מנהל הפיצריה שסירב לתת לנער יהודי חופש בערב ראש השנה
בעלי המסעדה האיטלקית בצפון ניו ג'רזי התנצלו בפני הנער שעבד במקום כשליח והודיעו כי המנהל ששלח את ההודעות האנטישמיות הועזב. "אין שום תירוץ לאופן שבו אחד העובדים התבטא ואנו לא מוכנים לסבול אמירות מסוג זה", אמרו הבעלים

פרנצ'סקו די-רינאלדי, מנהל מסעדת Maurizio's Pizzeria בעיירה איטונטאון שבניו ג'רזי, פוטר מתפקידו מוקדם יותר השבוע בעקבות התקרית האנטישמית בה היה מעורב בחודש ספטמבר האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המסעדה האיטלקית באיטונטאון בה עבד הנער (צילום: גוגל מפות)

 

כזכור, ניקולס בוגן בן ה-17 החל לעבוד בפיצריה מדרום לעיר ניו יורק ימים ספורים לפני ערב ראש השנה, והוא ביקש לוודא עם מנהלו שיוכל לקבל חופש כדי לחגוג את החג ביחד עם משפחתו. בתגובה, די-רינאלדי שלח לו הודעות טקסט פוגעניות שכללו אמירות כגון "שיזד**נו היהודים, צריך לשרוף אותם", ואף הוסיף אמוג'י של אש, "אתה יודע, כמו שהיטלר ניסה לעשות".

לפי הודעת המשפחה שבבעלותה נמצאת הפיצריה, מעבר להחלטה להיפרד מדי-רינאלדי, התנצלות הועברה לבוגן: "אין שום תירוץ לאופן שבו אחד העובדים התבטא ואנו לא מוכנים לסבול אמירות מסוג זה".

 

 

עוד אמרו במשפחה כי "ברצוננו להבהיר שהאופן שבו התנהג המנהל אינו משקף בשום אופן את הערכים שלנו. יתרה מכך, הכי חשוב לנו להתנצל בפני מר בוגן ומשפחתו על הפגיעה בהם בעקבות התקרית", כתבה משפחת סקיאנדיקולה.

על אף שהתקרית התרחשה בחודש ספטמבר האחרון, היא הפכה לפומבית רק בשבועות האחרונים לאחר שמשפחת בוגן הגישה תביעה נגד המסעדה. בתביעה זו טען הנער כי די-רינאלדי המשיך במתקפה האנטישמית ושלח הודעות נוספות: "למה אתה חוגג משהו שאתה לא שייך אליו? נולדת בארה"ב, אתה לא שייך להם".

 

חלק מהאמירות האנטישמיות שכתב מנהל הסניף, שהשבוע סייים את תפקידו (צילום: מש' בוגן / גוגל מפות)

 

בעקבות התקרית, בוגן החליט שהוא אינו מסוגל לשוב לעבוד במקום מכיוון ש"היה מזועזע ולא חש בנוח לשוב למסעדה". על אף שלא חזר, עש השבוע אף אחד במסעדה לא טרם לפנות אליו כדי להתנצל או לשאול מדוע עזב, כך על פי עורך דינו של בוגן. הנער עצמו אמר: "אנשים כיום מאוד אלימים כלפי יהודים. ברגע שאמר לי משהו כזה, אין לי מושג מה הוא מסוגל לעשות. חשתי מאוים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE