הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף רצון הציבור האמריקאי: הסנאט לא יאפשר לזמן עדים חדשים במהלך משפט ההדחה
סקר של רויטרס מצא כי 72% מעוניינים לראות את מקורבי הנשיא כגון ג'ון בולטון ומייק פומפאו מגיעים לסנאט כדי למסור עדות, כולל 69% שהזדהו כרפובליקנים. ולמרות זאת, הרפובליקנים בסנאט דחו על הסף את האפשרות לזמן עדים

בגבעת הקפיטול מתקיים יומו השלישי של משפט ההדחה כנגד הנשיא טראמפ, והשלב בו המחוקקים הדמוקרטים מציגים את הטיעונים נמשך. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חבר הקונגרס אדם שיף, אחד ממנהלי המשפט מטעם הדמוקרטים, מציג את טיעוניו אתמול במליאת הסנאט (צילום: AP)

 

ביום שלישי המחוקקים דנו והצביעו על החוקים שילוו את המשפט. בתום 13 שעות דיון החוקים אושרו (53 תמכו לעומת 47 שהתנגדו). הסיבה העיקרית שהתהליך ארך כ"כ הרבה שעות היא הניסיון של הסנאטורים הדמוקרטים להכניס 11 תיקונים לחוקים, למשל האפשרות לזמן עדים חדשים למסירת עדות.

הדמוקרטים מעוניינים לזמן את ג'ון בולטון, שפוטר בחודש ספטמבר האחרון מתפקידו כיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. הסנאטורים הדמוקרטים סבורים כי בולטון מחזיק במידע שיכול לסייע לבנות את התיק נגד הנשיא, שכן במהלך כהונתו הוא נחשב לאחד המקורבים לטראמפ.

אך הרפובליקנים דחו על הסף את כל 11 התיקונים שהועלו להצבעה, וזאת למרות שסקר חדש מצביע על תמיכה דו-מפלגתית גורפת. הסקר, שהוכן בימים האחרונים ופורסם אתמול ע"י סוכנות הידיעות רויטרס, מצא כי 72% מהנשאלים מעוניינים לראות עדויות חדשות.

מדובר בנתון מפתיע למדי, בייחוד בפילוג מפלגתי: 84% מהנשאלים שהזדהו כדמוקרטים מעוניינים לראות עדים חדשים במשפט, ואילו בקרב נשאלים שהזדהו כרפובליקנים הנתון עומד על 69%.

 

מזכיר המדינה פומפאו והיועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון. הציבור הרחב מעוניין לראות אותם מוסרים עדות בסנאט (צילום: Getty Images)

 

לגבי תוצאות המשפט, 44% מכלל הנשאלים סבורים כי על הסנאט להדיח את טראמפ מתפקידו. לעומת זאת, 31% אמרו שהם חפצים בכך שהנשיא טראמפ יזוכה מכל אשמה. 15% נוספים אמרו שהקונגרס צריך לגנות את הנשיא בעקבות מעשיו, אך שאין צורך בהדחתו.

משפט ההדחה צפוי להימשך עד לשבוע הבא ויתקיים גם במהלך סוף השבוע (ביום שבת צפויים עורכי דינו של הנשיא טראמפ לפתוח בטיעוני ההגנה). ועד כמה המשפט מעניין את הציבור הרחב? ובכן, רק 12% אמרו שהם יראו את המשפט בכל יום, 17% אמרו שיצפו כמה פעמים מדי שבוע ואילו 36% אמרו שיתעדכנו באמצעות דיווחי החדשות.

המשפט מתקיים בבניין הסנאט עם חוקים נוקשים במיוחד: הציבור הרחב לא מורשה להיכנס, ומי שמפעילים את המצלמות הם אנשי המולטימדיה של הסנאט ולא ערוצי החדשות עצמם. 46% מהנשאלים טענו שהם היו רוצים לראות עיתונאים מוכנסים למליאה, וזאת לעומת 41% שאמרו שהחוקים הקיימים טובים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE