הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמסטרדם או אלסקה? המדינה הצפונית הפכה לראשונה בארה"ב לפתוח "קופי שופס"
הוועדה לפיקוח על מריחואנה באלסקה התירה לחנות ראשונה לפתוח טרקלין שבו יתאפשר לעשן את המוצר. למרות שעסקים מסוג זה קיימים במספר ערים בארה"ב, אלסקה הפכה לראשונה שמאפשרת לפתוח עסקים מסוג זה ברמה המדינית

מחוקקים באלסקה אישרו אתמול (חמישי) הצעת חוק במסגרתה צריכת המוצר תתאפשר כבר בחנות, ובכך המדינה הפכה לראשונה בארה"ב שסוללת את הדרך לקראת הקמת "קופי שופ".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות מריחואנה באלסקה (צילום: Getty Images)

 

עישון מריחואנה לצרכי פנאי הפך לחוקי ב-2015, אך בדומה למדינות רבות שאישרו את השימוש בקנאביס, גם אלסקה התירה לעשות זאת רק במקומות פרטיים כמו בתים ודירות. ישנם כמה מקרים בודדים של פתיחת "מועדוני עישון", למשל בלוס אנג'לס, אך אלסקה תהיה הראשונה לאפשר את זה בכל רחבי המדינה.

"זה עדיין שלב מאוד התחלתי, אבל ההחלטה תסלול את הדרך להקמת 'קופי שופס', והיא תגרום למדינות נוספות לפעול בצורה דומה", הסביר כריס לינדזי, מנהל המלכ"ר Marijuana Policy Project.

עם שלושה תומכים ושני מתנגדים, ועדת בקרת המריחואנה באלסקה אישרה את בקשתה של חנות קנאביס בפיירבנקס, העיר השלישית בגודלה באלסקה, לפתוח טרקלין עישון במקום. דניאל פיטרס, בעלי החנות, אמר לאחר קבלת האישור כי "מדובר בצעד היסטורי, ממש אבן דרך משמעותית", והוסיף כי הוא מקווה שהטרקלין יפתח כבר בקיץ הקרוב.

 

פיירבנקס, העיר השלישית בגודלה באלסקה (צילום: Shutterstock)

 

לפי החוקים שאישרה הוועדה, הטרקלין חייב להיות מופרד לחלוטין מהחנות, הן מבחינת בקרת הנכנסים אליו והן מבחינת מערכת אוורור שתאפשר ללקוחות החנות שלא להיחשף לעישון. בנוסף, לא יתאפשר להביא מריחואנה מבחוץ, כך שהמעשנים יצטרכו לרכוש את המוצר בחנות הסמוכה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE