הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוגיית "כלי נשק רפאיים" עוברת לזירה המשפטית
קרוב למחצית ממדינות ארה"ב הגישו תביעה כנגד הממשל הפדרלי בעקבות הכוונה לאפשר את פרסום תוכניות ההרכבה של כלי נשק בהדפסה ביתית. התובעת הכללית של ניו יורק: "הנשיא והממשל מכירים את הסכנה הטמונה במהלך, אך הם ממשיכים לשרת את האינטרס של שדולת כלי הנשק ומסכנים את חייהם של מיליונים"

התובעים הכלליים ב-20 מדינות ו-וושינגטון די. סי. הגישו אתמול (חמישי) תביעה כנגד הממשל הפדרלי, וזאת במטרה לחסום את האפשרות להעלות לאינטרנט תוכניות להרכבת כלי נשק שהודפסו בעזרת מדפסת תלת מימד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אקדח שהודפס במדפסת תלת-מימדית (צילום: AP)

 

מי שמובילה את המאבק היא התובעת כללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, שטוענת שפרסום של תוכניות ההרכבה תאפשר לציבור הרחב ליצור כלי נשק דמויי רובי סער, שלא יהיו רשומים ושלא ניתן יהיה לעקוב אחריהם. אל ניו יורק הצטרפו מדינות נוספות כגון וושינגטון וקליפורניה, והתביעה הוגשה לביהמ"ש הפדרלי בסיאטל.

על אף אירועי ירי המוניים שגבו את חייהם של מאות בני אדם, לפרסום תוכניות ההרכבה יש תמיכה לא קטנה. לטענת רבים, פרסום התוכן מוגן תחת החוקה. מאידך, המתנגדים אומרים שפרסום התוכניות יביא לעלייה בכמות הפשעים האלימים, ותסייע לעבריינים להשיג כלי נשק.

בשנה שעברה הממשל הפדרלי דחף לאפשר את פרסום תוכניות ההרכבה, אולם ביהמ"ש עצר את המהלך לאחר שתביעה דומה הוגשה ע"י מדינות רבות, ביניהן גם וושינגטון. התובע הכללי של וושינגטון, בוב פרגסון, אמר השבוע לאחר הגשת התביעה השניה כי מדובר ב"צעד הכרחי": "אף אחד לא יודע להסביר מדוע ממשל טראמפ עובד כה קשה כדי לאפשר לעבריינים ומחבלים להשיג כלי נשק בהדפסה תלת-מימדית".

 

"כלי נשק רפאיים" גורמים לחשש גדול בקרב שוטרים ברחבי ארה"ב (צילום: AP)

 

בשנים האחרונות גורמי אכיפת החוק ברחבי ארה"ב הזהירו מפני התופעה המכונה "כלי נשק רפאיים" - כאלה שאינם רשומים ואין להם מספר סידורי, דבר שכמובן הופך את הניסיון למצוא את בעליו לכמעט בלתי אפשרי. למרות שפרסום התוכניות נדחה ע"י בית המשפט, בממשל העבירו את הסמכויות בנושא מחלקת המדינה (משרד החוץ) למשרד המסחר, דבר שסולל את הדרך לקראת הפרסום.

התובעים הכללים טוענים שהממשל עובר על החוק מכיוון שהוא "מאפשר להשיג כלי נשק ללא פיקוח ממשלתי וללא הצורך בבדיקת רקע". התובעת הכללית של ניו יורק תקפה את הנשיא טראמפ באופן ישיר ואמרה: "כלי נשק רפאיים מסכנים את כולנו. בזמן שהנשיא והממשל מכירים את הסכנה הטמונה במהלך, הם ממשיכים לשרת את האינטרס של שדולת כלי הנשק ומסכנים את חייהם של מיליונים".

מעבר לוושינגטון, קליפורניה וניו יורק, מדינות רבות - ביניהן ניו ג'רזי, אילינוי, פנסילבניה, וירג'יניה, צפון קרוליינה והוואי, הצטרפו לתביעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE