הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת עיריית לוס אנג'לס נגד מרכז וורנר: "למה אין יחידות דיור מוזלות?"
למרות שאלפי דירות כבר קיבלו את האישורים, אף אחת אינה צפויה להיות ב"מחיר השוק". חבר במועצת העיר שמייצג את השכונה: "אם אנשים צריכים לעבור לגור בפלמדייל כדי לעבוד שם, זה יצור עומסי תנועה ומפגע סביבתי"

מרכז וורנר בשכונת וודלנד הילס צפוי להפוך ל"מרכז וואלי לוס אנג'לס" בשנים הקרובות, הרבה בזכות הפיתוח של מרכזי מסחר ומתחמי דיור חדשים, ואפילו קיים רצון לבנות אצטדיון ספורט במקום. אך דבר אחד חסר בכל התוכניות: בניית יחידות דיור פשוטות במחירים סבירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרויקט מרכז וורנר בוואלי (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

בוב בלומפנלד הוא חבר במועצת העיר שמייצג את השכונה, ובכוונתו להיאבק כדי להוסיף דיור בר-השגה במתחם. בפגישה שנערכה עם ארגון של בעלי בתים בוודלנד הילס, בלומנפלד אמר ש"הרעיון בהקמת המתחם הוא ליצור אזור שבו אנשים חיים, עובדים ו'משחקים'. אבל אם אנשים שעובדים שם לא יכולים להרשות את סכומי העתק שצפויים לגבות על הדירות, הם יעברו למקומות כמו פלמדייל. זה יצור עומסי תנועה גדולים וכמובן מדובר במפגע סביבתי".

לדעתו של בלומנפלד, יש להקצות חלק מהדירות לטובת דיור בר-השגה: "לא מדובר בדירות למשפחות עניות, אלא למורים, כבאים ושוטרים שיכולים להרשות לעצמם לשלם 30% מהמשכורת כשכר דירה", הוא הסביר.

לפי התוכניות, מרכז וורנר יחולק לשמונה רובעים ייחודים, ומרבית הבניינים שקיימים כיום יוחלפו ברבי קומות בעלי שימוש מעורבב: כלומר, הקומות הראשונות ישמשו לחנויות, והקומות הגבוהות ישמשו כמשרדים וכדירות. כך למשל, אחד מהרובעים יכיל 1,400 יחידות דיור, שטח מסחרי בגודל 244 אלף רגל רבוע (כ-22 אלף מ"ר), שטח משרדי בגודל של כ-630 אלף רגל רבוע (כ-58 אלף מ"ר) ובית מלון.

 

פרויקט מרכז וורנר בוואלי. דירות מוזלות ייכנסו לרשימה? (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

עד כה אושרו בנייתן של כ-2,500 יחידות דיור, אך כולם הוגדרו כדירות פאר, כך על פי ג'ייק פלין, יועץ התקשורת של בלומנפלד. עוד הסביר פלין כי ההערכה היא שמחירי הדיור הגבוהים שצפויים למרכז וורנר יגרמו להתייקרות בכלל שוק הנדל"ן בוואלי.

בחודש מרץ צפויים להתקבל אישורים נוספים לבניית דירות, ובמקביל לכך בלומנפלד יפרסם דו"ח שבו יציג מספר פתרונות אפשריים: "המטרה היא שכמה שיותר דירות יהיו ניתנות להשגה ע"י מי שעובד במשרה מלאה. ברגע שהתוכנית תפורסם, נפעל בהתאם", הסביר פלין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE