הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טעות אנוש, תקלה או מזג האוויר: רשויות התעופה החלו לחקור את תאונת המסוק בקלבסס
המסוק שעליו היו קובי בראיינט, בתו בת ה-13 ושבעה אנשים נוספים התרסק על צלע של הר כשתי דקות לאחר שקיבל אישור לטפס לגובה. במקום שרר ערפל כבד, שככל הנראה תרם לטרגדיה הקשה. יצרנית המסוק שלחה תנחומים ואמרה שתשתף פעולה עם החקירה

פחות מיממה עברה מאז תאונת המסוק בקלבסס שגבתה את חייהם של 9 בני אדם, ביניהם אגדת הכדורסל קובי בראיינט ובתו בת ה-13. ידרשו ימים ארוכים, אולי אפילו שבועות וחודשים, כדי לעכל את האסון הקשה, וכבר אמש החלו אנשי רשויות התעופה לחקור את הנסיבות שהובילו לטרגדיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קובי בראיינט לצד המסוק שהתרסק אתמול בקלבסס (צילום: Getty Images)

 

מסוק הסיקורסקי S-76 המריא מנמל התעופה ג'ון וויין במחוז אורנג' בשעה 9:06 בבוקר לכיוון העיר ת'אוסנד אוקס, שם היה אמור להתקיים משחק כדורסל של ג'יאנה בראיינט. לאחר ההמראה, המסוק פנה לכיוון צפון וטס מעל ל"סטייפלס סנטר", האולם הביתי של הלייקרס שבו בראיינט זכה בחמש אליפויות ואינספור תארים אישיים.

באזור גן החיות של לוס אנג'לס, המסוק המתין לקבלת האישור מצד פקחי הטיסה. בסופו של דבר, התקבל האישור להמשיך בטיסה צפונה ולפנות מערבה מעל לכביש 118. בשיחה שהתקיימה בין הטייס לבין מגדל הפיקוח בשדה התעופה בואן-נייס הוסבר כי המסוק טס תחת כללי טיסת ראייה מיוחדים (SVFR). באותה שעה, צי המסוקים של משטרת לוס אנג'לס ומשרד השריף של מחוז לוס אנג'לס קורקע בשל תנאי הראות הלא טובים.

עוד עולה מהשיחה עם מגדל הפיקוח כי בעת הכניסה לאזור הוואלי, המסוק היה בגובה 1,400 רגל (כ-425 מ') וגובה העננים היה 1,100 רגל (כ-335 מ'). דקות ספורות לאחר מכן, המסוק פנה לכיוון כביש 101 וטס מעל למערב הוואלי.

בשעה 9:45, הטייס יצר קשר עם מרכז SoCal, הגוף שאחראי על הטיסות בדרום קליפורניה, וביקש לקבל מעקב. הוא נענה שהוא נמוך מדי למעקב ע"י מכ"ם, ושהוא מבקש לטפס לגובה 2,400 רגל (כ-730 מ') כדי לצאת מהעננים ולהיות תחת מעקב. לפי מקורות המעורים בפרטי החקירה, המסוק אכן החל לטפס לגובה, אלא שפחות מדקה לאחר מכן הוא צנח לקרקע והתנגש בצלע הר בסמוך לקלבסס.

בשעה 9:47 בבוקר התקבלו הדיווחים הראשונים על ההתרסקות למוקד החירום המשטרתי.

 

 

תאונת המסוק התרחשה באזור שבו שרר ערפל כבד, אך בשלב זה לא ברור אם מזג האוויר גרם לטרגדיה הגדולה. כאמור, חוקרי המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) ורשות התעופה הפדרלית (FAA) כבר נמצאים במקום והחלו במאמצים להבין מה גרם למסוק להתרסק על ההר.

שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס וילנואבה, הוסיף כי זירת ההתרסקות נמצאת על צלע של הר, והריסות של המסוק פוזרו על שטח שגודלו כ-100 מטרים. ג'ונתן לוקאס, החוקר הרפואי הראשי של רשויות המחוז, הסביר כי תנאי השטח עלולים להקשות על תהליך איסוף וזיהוי של הקורבנות.

 

המסוק התרסק על צלע הר בסמוך לקלבסס (צילום: AP)

 

המסוק נבנה בשנת 1991 והיה בשימוש של מדינת אילינוי בין השנים 2017 ל-2015. כאשר ברוס ראונר, מושל אילינוי לשעבר, החליט לצמצם בהוצאות ובחר למכור את המסוק, חברת Island Express Holding Corporation מוואן נייס רכשה אותו.

בתוך כך, יצרנית המסוק, סיקורסקי, פרסמה אתמול הודעה בטוויטר בה נכתב: "תנחומים למשפחות של הנספים בתאונת הסיקורסקי S-76 בקלבסס. אנחנו נמצאים בקשר עם ה-NTSB ונשתף פעולה באופן מלא עם חקירת הרשויות. בטיחות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו, ונשתף את שאר הלקוחות שלנו בממצאי החקירה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE