הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממדי הטרגדיה נחשפים: סיפורם של הרוגי תאונת המסוק בקליפורניה
חמש משפחות איבדו את יקיריהן באסון הכבד שהתרחש אתמול בקלבסס, ביניהם מאמן בייסבול מעוטר שנהרג ביחד עם אשתו ובתו, טייס מנוסה, אם לשלושה ילדים קטנים ואם ובת

מותו הפתאומי והטרגי של קובי בראיינט גרם להלם ברחבי העולם. בעקבות ההד התקשורתי שנוצר סביב מותו של הכדורסלן, ניתן לשכוח שבראיינט היה אחד מבין תשעת הנספים באסון הכבד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תשעת ההרוגים בהתרסקות המסוק בקלבסס

 

בראיינט היה מודל להשראה עבור דור שלם של כדורסלנים. הוא נולד בפילדלפיה והחל את הקריירה המקצועית שלו ב-1996 כשהצטרף ללוס אנג'לס לייקרס. הוא שיחק עד 2016 וזכה בחמש אליפויות ושתי מדליות זהב אולימפיות. הוא אף זכה בפרס השחקן המצטיין של הליגה (MVP) ב-2008, ופעמיים בפרס השחקן המצטיין של סדרת הגמר. הוא נבחר למשחק האול-סטאר 18 פעמים (16 עונות ברצף) ואף זכה בתחרות ההטבעות ב-1997. בראיינט היה בן 41 במותו.

ב-2001 הוא נשא לוונסה, ובני הזוג הביאו לעולם ארבע בנות: בינואר 2003 נולדה נטליה, במאי 2006 נולדה ג'יאנה, בדצמבר 2016 נולדה ביאנקה ורק בחודש יוני האחרון נולדה קפרי.

 

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה, שנהרגו באסון הקשה (צילום: Getty Images)

 

בשנים האחרונות, הקשר בין קובי לג'יאנה עבר לפרקט. כאשר אוהדים פגשו את קובי ברחבי לוס אנג'לס, הם שאלו אותו את אותה שאלה: "מתי תעשה בן כדי שיהיה לך יורש?". אך אגדת הכדורסל תמיד הצביע על ג'יאנה בתור ממשיכה דרכו, והוא אף העריך כי ביום מן הימים היא תשחק ב-WNBA, ליגת הכדורסל לנשים.

קובי סיפר שג'יאנה חולמת לשחק כדורסל באוניברסיטת קונטיקט ובה חוג הכדורסל נשים הבכיר בארה"ב. היא למדה בבית הספר הארבור דיי בניופורט ביץ' ושיחקה באקדמיית הכדורסל של אביה, לשם המסוק היה אמור להגיע אתמול. ג'יאנה נהרגה ביחד עם אביה, והיא רק בת 13.

 

משפחת אלטובלי: מימין: אליסה בת ה-13. משמאל: הורי המשפחה, ג'ון וקרי (צילום: מש' אלטובלי)

 

שלושה נספים נוספים היו שייכים למשפחת אלטובלי: אליסה בת ה-13, ששיחקה ביחד עם ג'יאנה באותה קבוצה, והוריה ג'ון בן ה-56 וקרי. המשפחה גרה אף היא בניופורט ביץ', וג'ון שימש כמאמן קבוצת הבייסבול של מכללת אורנג' קוסט במשך קרוב לשלושה עשורים.

לפי אתר המכללה, הוא הוביל את קבוצת הבייסבול לארבע אליפויות ויותר מ-700 ניצחונות במהלך 27 השנים שבהן אימן. נייט ג'ונסון, עוזר המאמן וחברו של ג'ון, ספד לו ולמשפחתו: "הוא היה אחד האנשים הכי טובים שפגשתי בחיי. אם הבן שלך שיחק בקבוצה, הוא היה כמו הבן שלו. הוא התייחס לצוות המאמנים כאחים, וממש כל מי שעבד איתו היה כמו משפחה בשבילו".

 

 

כריסטינה מאוזר נהרגה באסון והותירה אחריה בעל ושלושה ילדים (צילום: מש' מאוזר)

 

כריסטינה מאוזר בת ה-38 נבחרה באופן אישי ע"י קובי לשמש כעוזרת המאמן של קבוצת הכדורסל, ועל כן היא הייתה במסוק בעת התאונה הקטלנית. היא אף שימשה כעוזרת המאמנת בקבוצת הכדורסל של בית הספר הרבור דיי, לצד בעלה מתיו שהיה המאמן הראשי.

מתיו פרסם אתמול הודעה בפייסבוק בה כתב: "הילדים ואני הרוסים, איבדנו את האישה והאמא הנפלאה". הבוקר הוא התראיין לתוכנית "טודיי שואו" וסיפר על תחושותיו הקשות: "זה נורא, יש לי שלושה ילדים קטנים ואני מנסה להבין איך לנווט את החיים ללא אימא שלהם".

 

 

על העובדה שאגדת הכדורסל בחר באשתו לשמש כעוזרת מאמן: "הוא בחר בה כי היא הייתה מדהימה, והייתה לה הבנה גדולה בכל הקשור לכדורסל. כשהיא נבחרה אני הייתי כל כך גאה בה והיא הייתה כל כך מאושרת". כריסטינה הותירה אחריה שלושה ילדים בני 11, 9 ו-3.

 

שרה ופייטון צ'סטר, שנהרגו אף הן באסון (צילום: מש' פייטון)

 

האסון הכבד גבה גם את חייהם של שרה צ'סטר ובתה פייטון, ששיחקה אף היא בקבוצת הכדורסל באקדמיה של בראיינט. ריילי צ'סטר, בנה של שרה ואחיה של פייטון, ספד להם: "לאמא ולאחות הכי מדהימות בעולם: נוחו על משכבכם בשלום. אני אוהב אתכם, 'פיי פיי' ואמא", הוא כתב בחשבון האינסטגרם שלו.

ההרוג התשיעי בטרגדיה הקשה הוא ארה זוביאן, טייס המסוק בעל ותק רב שאף שימש כמדריך בבית ספר לטיסה. כיאה לטייס מנוסה, זוביאן קיבל אישור לטיסה לפי כללי טיסת מכשירים, או IFR. דהיינו, הוא עבר הכשרה ראויה לטיסה בתנאי מזג אוויר קשים כפי שהיו אתמול בלוס אנג'לס.

 

ארה זוביאן, הטייס הוותיק שנהרג בתאונה (צילום: מש' זוביאן)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE