הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים יקרים: 6 טיפים לאורח חיים בריא יותר
"הורה הממלא מצבריו ודואג להפיג לחצים הוא לא רק אדם שמח יותר, אלא גם הורה טוב הרבה יותר. כשהורים מתייחסים לעצמם באדיבות והבנה, הם מתנהגים באדיבות והבנה גדולה יותר כלפי משפחתם"

הורות היא עבודה במשרה מלאה, על כך אין עוררין. אין דבר יותר משמח מאשר לראות את ילדיכם גדלים לנגד עיניכם, וההרגשה שאתם עושים עבודה טובה בכל הנוגע לגידולם וחינוכם. לצערנו, בניסיון לשלב בין הורות, עבודה ואילוצים אחרים אנו לרוב שוכחים מעצמנו. המלאכה מרובה והשעות מעטות – כה מרובה עד שזמן לעצמנו מרגיש לא נחוץ. זאת כמובן טעות גדולה – הורים הם בני אדם, גם הם צריכים להשקיע זמן בעצמם.

הורה הממלא מצבריו ודואג להפיג לחצים הוא לא רק אדם שמח יותר, אלא גם הורה טוב הרבה יותר. כשהורים מתייחסים לעצמם באדיבות והבנה, הם מתנהגים באדיבות והבנה גדולה יותר כלפי משפחתם.

הורים יקרים, לפניכם 6 טיפים קלים שיעזרו לכם לדאוג לעצמכם:

  1. נהלו יומן

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

השקיעו לפחות 20 דקות בכל יום בכדי לנהל יומן – כתבו כל שעל ליבכם, כל מחשבה או מסקנה שעוברת לכם בראש. אתם גם יכולים לשרבט, במידה ואתם אנשים יותר ויזואליים. פעילות זאת תעזור לכם לעקוב אחר המחשבות שלכם, כמו גם רגשותיכם, המבעבעות תחת פני השטח.

 

  1. התמקדו ברגע אחד

אילוסטרציה - Shutterstock

תהנו ממה שאתם עושים, זה יכול להיות כל חלק מהרוטינה היומית - נסיעה ברכבת, אמבטיה או כוס הקפה של הבוקר. נסו להתמקד ברגע עצמו ולהנות ממנו עד תום, לא רק לעבור אותו. אם התיישבתם לאכול, נסו להתמקד בארוחה בלבד ולא בהסחת דעת כזו או אחרת (טלוויזיה, פלאפון וכד').

 

  1. הקדישו זמן לאנשים שאתם אוהבים

אילוסטרציה - Shutterstock

הורות בדרך כלל משנה את מערכות היחסים עם קרובינו, מה שיכול לגרום להרגשת בדידות. מחקר שנערך בשנת 2017 קבע כי בדידות, לא רק עבודה מאומצת, גורמת להרגשה של תשישות ואפיסת כוחות. נסו אפוא לא לזנוח את הקשרים החברתיים – קבעו זמן והקדישו אותו לפגישה עם חבר או בן משפחה. זה יכול להיות קפה, ארוחת ערב או אפילו שיחת טלפון.

 

  1. צאו להליכה (עדיף בחיק הטבע)

אילוסטרציה - Shutterstock

הוכח כי השהייה בחיק הטבע תורמת לרגיעה והרפיה. באם לא מתאפשר לכם לצאת לטיול בפארק או על החוף, גם טיול ב'טרגט' יכול להביא לתוצאה דומה.

 

  1. השקיעו במרחבכם הפרטי

אילוסטרציה - Shutterstock

הפכו את ביתכם, או חדר בביתכם, לממלכה שלכם. בחרו מצעים נוחים, עצבו לפי טעמכם ושימרו על סדר. מרחב מחייה נעים ופרטי, אחד שהוא כולו שלכם, יעזור לכם להירגע בסופו של יום עמוס.

 

  1. נקו את הלו"ז

אילוסטרציה - Shutterstock

מצאו פעולה אחת אותה אתם מבצעים באופן קבוע, כזו שאינה הכרחית או שלא תרגישו בחסרונה. מצאתם? עכשיו הסירו אותה מהרוטינה היומית שלכם. פשוט וקל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE