הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פינוי חירום: מאות אמריקנים הוטסו מהעיר ווהאן בחזרה לארה"ב
בטיסה מיוחדת ממשלת ארה"ב פינתה אמש מאות אזרחים אמריקנים מאזור וואהן בחזרה לארה"ב. בינתיים נמשכים הקולות הקוראים להפסקת הטיסות בין המדינות. מספר החולים עלה ל-5,500 לפחות

201 נוסעים אמריקנים הועלו אמש על מטוס בעיר ווהאן שבסין - מוקד התפרצות נגיף הקורונה - בטיסה אל עבר אלסקה, שם לאחר סקירות רפואיות מקיפות - הם צפויים לנחות היום בשעות הבוקר בקליפורניה.

נוסעי הטיסה עברו מסכת בדיקות ראשונית בעיר וואהן, אך עתידים לעבור סדרת בדיקות נוספת באלסקה, זאת לאחר שיגיעו לקליפורניה בה הם ישוכנו במבנה מיוחד שהוכן עבורם מראש.  על המטוס מצויים גם מספר אנשים מהצוות הדיפלומטי הבכיר בסין, בנוסף לאנשי עסקים ולאזרחים מן השורה.

נכון לעתה מגפת הקורונה גבתה את חייהם של כ-132 כאשר מספר הנדבקים מוערך בלפחות כ-5,500 בני אדם. רשויות הבריאות בסין, אשר זכו לביקורת חריפה על טיפולם במשבר, הודו השבוע כי הנגיף מועבר גם בזמן האינקובציה הראשונית - קרי עוד בטרם החולה בכלל מודע או מראה סימפטומים להידבקות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטיסה המיוחדת בשדה התעופה באלסקה במהלך נחיתת הביניים (צילום: Indystar)

צוות האוויר בטיסה צוייד במסכות הגנה ובכפפות תוך שהוא שוהה בבידוד מוחלט מיתר הנוסעים, במקביל הרשויות בשדה התעופה הבינלאומי טד סטיבנס שבאלסקה, שם נחת המטוס לחניית ביינים (בשעה 09:30 בערב אמש שעון אלסקה) הודיעו כי לא היו מאשרים למטוס לנחות בשדה במידה והדבר היה כרוך בסיכון יתר נוסעי נמל התעופה.

"אנו רוצים להודיע לציבור כי המשימה בוצעה על הצד הטוב ביותר בטרמינל הצפוני שלנו, באזור מגודר ונפרד המרוחק מיתר הנוסעים", מסר אחד מראשי השדה.

בינתיים חברת בריטיש אירווייז הודיעה כי היא מפסיקה את כל טיסותיה לסין, "השענו את כל הטיסות אל ומחוץ לסין לפי עצת משרד החוץ שלנו", מסרה החברה שהתנצלה בפני לקוחותיה אך שהדגישה כי בטיחות הנוסעים וצוותי הטיסה שלה מצויה בעדיפות עליונה.

מחוץ לסין (בה יש המעריכים כי מספר החולים האמיתי עומד על למעלה מ-10,000 בני אדם), מספר החולים עומד כעת על כ-56 בני אדם החיים ב-14 מדינות שונות ביניהם; רוסיה, גרמניה, ויאטנם, הונג קונג, ארה"ב, דרום קוריאה ויפן, כך לפי ארגון הבריאות העולמי שבשלב בחר להימנע מלהכריז על המגיפה כ"מגפה בעלת דחיפות עולמית''.

נכון לעתה בשטחי ארה"ב כ-5 חולים אובחנו עם הנגיף, אשר כולם בלא יוצא מן הכלל שהו בווהאן בחודש האחרון ושעתה נמצאים בבידוד.

 

נגיף הקורונה (צילום: ויקיפדיה)

נכון לעתה ה-CDC (המרכז לחקר ובקרת מחלות) הכריז על וירוס הקורונה כחלק ממגיפה ב'סיכון נמוך', זאת למרות הצהרתו הסותרת של שר הבריאות האמריקני אלכס אזר שהודיע במסיבת עיתונאים אתמול כי מדובר בנגיף הנע במהירות ושהינו בעל השלכות מאיימות עבור בריאות הציבור. עם זאת אזר סייג את דבריו באומרו כי "בשלב זה אל לאמריקנים לדאוג לבטיחותם האישית"

סין ניתקה את הגישה לעיר ווהאן ולעוד כ-16 ערים במחוז הובאיי כדי למנוע מאנשים להפיץ את הנגיף הלאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE