הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בלאס וגאס חושדות: תושב העיר נדבק בנגיף הקורונה
לפי הודעת משרד הבריאות בנבאדה, תושב לאס וגאס אושפז באחד מבתי החולים לאחר ששב מחודש באזור ווהאן שבסין. כעת הרופאים ממתינים לתוצאות בדיקות המעבדה כדי לדעת אם אכן מדובר במקרה השישי של נגיף הקורונה בארה"ב

רשויות הבריאות במחוז קלארק שבדרום נבאדה החליטו להכניס תושב לאס וגאס לבידוד בבית החולים, וזאת בשל החשש כי הוא נדבק בווירוס הקטלני שעד כה גבה את חייהם של לפחות 130 בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשלב זה, החולה מאושפז בבידוד באחד מבתי החולים בעיר (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת משרד הבריאות במחוז לא נמסרו פרטים אישיים של החולה, אולם הוסבר כי הוא נמצא במעקב רפואי מתמשך ומבודד באחד מבתי החולים בלאס וגאס. במקביל, אנשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מנסים לסייע בקביעה האם מדובר בנגיף הקורונה, שמקורו בסין.

ד"ר פרמין לגוון, מנהל מחלקת הבריאות בדרום נבאדה, הסביר כי "לא נשקפת סכנה ליתר המטופלים בבית החולים, ונדע יותר כאשר תוצאות הבדיקות יתקבלו". עוד אמר כי החולה אושפז אמש (שלישי), ימים ספורים לאחר ששב מביקור של חודש ימים באזור ווהאן שממנו המחלה יצאה לעולם. במידה שאכן יתברר שהוא נדבק בנגיף, רשויות הבריאות יפנו לכל מי שהיה במגע עם החולה מאז שחזר מסין.

 

טיסת הצ'רטר מסין נחתה הבוקר בדרום קליפורניה (צילום: רויטרס)

 

בתוך כך, יותר מ-200 אמריקאים ששהו באזור ווהאן פונו אמש בטיסת צ'רטר מיוחדת, ולאחר עצירת ביניים באלסקה (לשם סקירות רפואיות מקיפות) הטיסה המשיכה לקליפורניה, שם היא נחתה מוקדם יותר היום.

נכון לעתה מגפת הקורונה גבתה את חייהם של כ-132 כאשר מספר הנדבקים מוערך בלפחות כ-5,500 בני אדם. רשויות הבריאות בסין, אשר זכו לביקורת חריפה על טיפולם במשבר, הודו השבוע כי הנגיף מועבר גם בזמן האינקובציה הראשונית - קרי עוד בטרם החולה בכלל מודע או מראה סימפטומים להידבקות.

 

 

במקביל, חברת התעופה בריטיש אירווייז הודיעה כי היא מפסיקה את כל טיסותיה לסין: "השענו את כל הטיסות אל ומחוץ לסין לפי עצת משרד החוץ שלנו", מסרה החברה שהתנצלה בפני לקוחותיה אך שהדגישה כי בטיחות הנוסעים וצוותי הטיסה שלה מצויה בעדיפות עליונה.

מחוץ לסין (בה יש המעריכים כי מספר החולים האמיתי עומד על למעלה מ-10,000 בני אדם), מספר החולים עומד כעת על כ-56 בני אדם החיים ב-14 מדינות שונות ביניהם; רוסיה, גרמניה, ויאטנם, הונג קונג, ארה"ב, דרום קוריאה ויפן, כך לפי ארגון הבריאות העולמי שבשלב בחר להימנע מלהכריז על המגיפה כ"מגפה בעלת דחיפות עולמית''.

נכון לעתה בשטחי ארה"ב כ-5 חולים אובחנו עם הנגיף, אשר כולם בלא יוצא מן הכלל שהו בווהאן בחודש האחרון ושעתה נמצאים בבידוד. אם תוצאות הבדיקה שיתקבלו יהיו חיוביות, תושב לאס וגאס יהיה המקרה השישי בארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE