הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון חשפה: שירות "פריים" חצה את רף 150 מיליון המנויים
ענקית הסחר חשפה את הנתונים כחלק מדו"ח הרבעון האחרון של 2019, וממנו עולה שהחברה רשמה רווח נקי של יותר מ-3 מיליארד דולר. לעומתה, רשתות שנשענות על חנויות פיזיות רשמו תקופת חגים מאכזבת במיוחד

יותר מ-150 מיליון בני אדם ברחבי העולם רשומים למנוי בשירות אמזון פריים, כך עולה מדו"ח הרבעון שאותו חשפה ענקית הסחר המקוון מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בעלייה של יותר מ-50% לעומת הפעם האחרונה שאמזון דיווחה על כמות המנויים, בדיוק לפני שנה. לשם המחשה, לנטפליקס יש כיום כ-139 מיליון משתמשים רשומים. במסגרת "פריים" - שירות שעלותו 119 דולר בשנה - גולשי אמזון מקבלים שלל הטבות, החל ממשלוחים מהירים וכלה בהנחות ברשתות השייכות לאמזון, למשל הסופרמרקט הול פודס. 

בחשבון פשוט ניתן להבין שאמזון מרוויחה כ-18 מיליארד דולר מדי שנה רק מהתשלום עבור "פריים". מעבר לכמות העצומה של מנויים לשירות, אמזון אף חשפה כי נרשמה עלייה של 8% ברווח החברה במהלך הרבעון, שעמד על 3.3 מיליארד דולר. מבחינת הכנסות, החברה התעלתה על הציפיות ושלשלה לקופתה יותר מ-87 מיליארד דולר. בעקבות הדיווח החיובי, מניית אמזון עלתה ביותר מ-12%.

לעומת אמזון, רשתות רבות שנשענות על חנויות פיזיות דווקא פספסו את התחזיות לרבעון האחרון של השנה, ביניהן טרגט, מייסיס, Kohl's ו-J.C. Penney. וולמארט צפויה לפרסם את נתוני הרבעון רק בתחילת חודש פברואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE