הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהלת הקורונה: ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לסין, חברות תעופה מבטלות מאות טיסות
שתיים מחברות התעופה המובילות בארה"ב - אמריקן ודלתא - הודיעו על ביטול כלל הטיסות למדינה למשך חודשים, ויונייטד הודיעו על צמצום בכמות הטיסות. החלטה זו נובעת מההכרזה על מצב חירום מצד ארגון הבריאות העולמי

משרד החוץ האמריקאי פרסם הבוקר (שישי) אזהרת מסע חריגה לכלל האזרחים בסין, וזאת על רקע התפרצות נגיף הקורונה. לפי הנתונים האחרונים של הממשל בסין, 9,692 בני אדם אובחנו כחולים במחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוכן אמריקן איירליינס בנמה"ת בבייג'ינג (צילום: AP)

 

במסגרת אזהרת המסע, אנשי משרד החוץ ממליצים לאזרחים אמריקאים לצאת מהמדינה בהקדם. בנוסף, משרד החוץ הנחה את עובדיו לדחות נסיעות שתוכננו לסין עד להודעה חדשה: "מי שנמצא בסין צריך למצוא דרך לצאת מהמדינה, דבר שעלול להיות קשה בעקבות שיבושים קשים שנרשמו בקווי התעופה", נכתב באזהרה.

בתוך כך, הבוקר הודיעו שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב - דלתא ואמריקן - על ביטול כלל הטיסות לסין. טיסותיה של אמריקן איירליינס בוטלו החל מהיום ועד ה-27 במרץ, ואילו דלתא הודיעה על ביטול של טיסותיה החל מה-6 בפברואר ועד ה-30 באפריל. בהודעתה הסבירה דלתא כי החליטה להמשיך ולטוס לסין במהלך השבוע הקרוב כדי לסייע לאזרחים אמריקאים רבים לצאת מהמדינה.

לעומת זאת, יונייטד איירליינס תמשיך לטוס לסין (לפחות בשלב זה) במתכונת מצומצמת, אך יתכנו שינויים במהלך היממה הקרובה. חברות תעופה אירופאיות בודדות, ביניהן בריטיש איירווייז, אייר פראנס וסקנדינביאן, הודיעו גם הן על הפסקת הטיסות לסין.

 

משרד החוץ האמריקאי פרסם אזהרת מסע לסין בעקבות התפרצות הנגיף (צילום: רויטרס)

 

אתמול הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) על מצב חירום בעקבות נגיף הקורונה, דבר שבוודאי סייע לחברות התעופה לקבל את ההחלטה להפסיק את הטיסות. דבר נוסף שמעורר דאגה בקרב רשויות הבריאות בארה"ב הוא המקרה הראשון של הידבקות בנגיף מאדם לאדם בתוך המדינה.

כזכור, בעלה של תושבת אילינוי, שהפכה למקרה השני של הידבקות בנגיף הקורונה בארה"ב, אושפז אף הוא לאחר שסדרת בדיקות העלתה כי הנגיף הועבר אליו. מומחים הסבירו כי נגיף הקורונה מועבר לאדם לאדם בדומה לאופן שבו מחלת השפעת עוברת מאדם לאדם, ועל כן הסבירות להידבק ממי שחולה בנגיף גבוהה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE