הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות מאמצי רשויות הבריאות: מקרה שני של "הנגיף הסיני" בארה"ב
אישה כבת 60 שחזרה מביקור בסין נדבקה בווירוס ואושפזה בבית חולים בשיקגו, ולפי ה-CDC ישנם עשרות חולים נוספים שממתינים לתוצאות הבדיקות. ברשויות הבריאות ביקשו ממי שחש בתסמיני המחלה שלא להגיע לבתי החולים מבלי להתייעץ עם גורם רפואי בטלפון, וזאת במטרה למנוע את התפשטות הנגיף הקטלני

בשבוע האחרון מנסות רשויות הבריאות בארה"ב למנוע את התפשטות ה"קורונה וירוס" - הנגיף המסתורי שמקורו בסין ושעד כה גבה את חייהם של 26 בני אדם במזרח הרחוק - אך הבוקר נחשף ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כי אישה בשנות ה-60 לחייה אושפזה בבית חולים בשיקגו בעקבות הווירוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוסעים חובשים מסכות בנמלי תעופה כדי לא להידבק במחלה (צילום: רויטרס)

 

לפי ה-CDC, האישה הייתה בעיר ווהאן שבה פרץ הנגיף, והיא חזרה לשיקגו ביום שני הקודם, ה-13 בינואר. תסמיני המחלה לא הופיעו בימים הראשונים לאחר חזרתה לארה"ב, אולם בימים האחרונים היא חשה ברע ובדיקות העלו כי היא נדבקה בווירוס. היות שלא עשתה שימוש בתחבורה ציבורית ולא שהתה במקומות ציבוריים, הסבירות שהיא הדביקה מישהו נמוכה. עם זאת, קרובי משפחתה התבקשו לעבור סדרת בדיקות.

כזכור, ביום שלישי האחרון נודע כי הווירוס הקטלני אובחן בתושב מדינת וושינגטון שביקר אף הוא בסין, במה שהסתמן כנפגע הראשון מהנגיף על אדמת ארה"ב. עוד אמרו ב-CDC כי ישנם 61 מקרים נוספים שנבדקים ברחבי 22 מדינות, לרבות המקרה שעליו דווח אתמול בלוס אנג'לס. בדיקות דם של 11 בני אדם נוספים חזרו עם תוצאות שליליות.

 

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, ישנם עשרות מקרים נוספים שנחשדים כ"קורונה וירוס" (צילום: CDC)

 

ד"ר ג'ניפר ליידן, בכירה במחלקת בריאות הציבור באילינוי, שיבחה את האישה משיקגו שאובחנה עם הווירוס על כך שהיא פנתה לרופא שלה בטלפון ולא ניגשה לבית החולים או מרפאה, דבר שהיה מגביר את הסיכוי להתפשטות הנגיף: "אנחנו מבקשים שכל מי שנסע לאזור העיר ווהאן וחש בתסמיני המחלה לפנות בטלפון לגורמים רפואים כדי שניתן יהיה למזער את הסיכוי שהנגיף יתפשט", הסבירה הרופאה.

ארה"ב הפכה למדינה החמישית שבה הנגיף אותר, והיא הצטרפה לסין, תאילנד, יפן ודרום קוריאה. כדי למנוע את התפשטות הווירוס, אנשי ה-CDC הוצבו בנמלי תעופה וערכו בדיקות לנוסעים שהגיעו מסין. בהודעה המקורית נמסר כי נוסעים מהעיר הסינית ווהאן שיגיעו לשלושה נמלי תעופה - סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וניו יורק קנדי - יעברו את הבדיקות, אך השבוע החליטו בכירי ה-CDC להוסיף גם את שיקגו ואטלנטה לרשימה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE