הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות העלייה בפשעי השנאה כלפי יהודים: מועצת עיריית לוס אנג'לס מגיבה
בזמן שנרשמה עלייה בכלל פשעי השנאה במחוז (10%), אלה שכוונו לעבר הקהילה היהודית זינקו בקרוב ל-60%. חבר מועצת העיר שיזם הצעת חוק שנועדה להגן על מוסדות יהודיים: " לא נהיה מוכנים לקבל את המצב כשגרה החדשה"

מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה השבוע חקיקה חדשה שנועדה למנוע פשעי שנאה, לרבות תקיפות אנטישמיות, בתחום העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניידת של משטרת לוס אנג'לס מחוץ לבית ספר יהודי בנורת' הוליווד, ימים בודדים לאחר פיגוע הדקירה בביתו של רב מניו יורק (צילום: Getty Images)

 

במסגרת החקיקה, המשטרה המקומית תחויב לבצע מספר שינויים, למשל פתיחת מרכז טלפוני שבו ניתן יהיה למסור טיפים אנונימיים על פשעי שנאה שעומדים להתרחש. בנוסף, אתר אינטרנט לדיווח על פשעי שנאה יורחב וניתן יהיה לגלוש באתר במספר שפות נוספות, אך בשלב זה לא ברור אם עברית היא אחת השפות שיתווספו.

השינוי המשמעותי ביותר הוא הייעוץ האבטחתי שהמשטרה תחויב לספק למוסדות דתיים כגון בתי כנסת. דיויד רו, חבר במועצת העיר, הסביר כי סעיף זה אף נועד לאפשר למשטרה לתגבר את נוכחותה בקרבת אותם מוסדות.

אישור החקיקה מגיע כיממה לאחר שמשטרת לוס אנג'לס חשפה את נתוני הפשיעה של שנת 2019, ומהם עולה כי נרשמה עלייה של 60.5% בכמות פשעי השנאה על רקע אנטישמי (לעומת שנת 2018). מדובר בעלייה עצומה לעומת העלייה המזערית (כ-10%) שנרשמה בכלל פשעי השנאה.

 

חבר מועצת העיר, דיוויד רו, אחד מיוזמי הצעת החוק (צילום: Getty Images)

 

יהודי לוס אנג'לס "הובילו" ברשימת הדיווחים על פשעי שנאה עם 69, כאשר אפרו-אמריקאים ניצבו במקום השני עם 68. עוד נחשף מנתוני ה-LAPD כי 53 מקרי אלימות כנגד גברים הומוסקסואליים דווחו במהלך 2019.

"לא נסכים להיכנע לפחד", נמסר מלשכתו של דיוויד רו, "אנחנו כתושבי העיר לא נהיה מוכנים לקבל את המצב כשגרה החדשה. לכן נעמוד זה לצד זה ברחבי העיר ונהפוך את לוס אנג'לס לעיר המובילה בארצות הברית בכל הקשור למניעת פשעי שנאה. הצעד הראשון בתהליך הוא החקיקה שאושרה", כלשון ההודעה.

חבר נוסף במועצת העיר, פול קורץ, התייחס אף הוא לאישור החקיקה החדשה: "מצער אותי שישנה עלייה בכמות פשעי השנאה באזור, אבל אני לא מופתע. המשרד שלי עוקב אחרי התקריות הללו ומחפש אחר דרכים למנוע אותם. עם אישור הצעת החוק, אנחנו יכולים להביט קדימה ולהתרכז במניעת האירועים".

 

מטה משטרת לוס אנג'לס. הצעת החוק מאפשרת למשטרה להקצות משאבים נוספים לאבטחת מוסדות יהודיים (צילום: Shutterstock)

 

בין פשעי השנאה הרבים שכוונו כלפי הקהילה היהודית במחוז לוס אנג'לס בשנה האחרונה ניתן למצוא את השחתת בית הכנסת בבוורלי הילס, כתובות נאצה שצויירו על גבי בית כנסת בוואלי ותליית פוסטרים עם סמלי הנאציזם בדירה בקלבסס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE