הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מכניסים לנו אוכל כמו למצורעים"
14 ישראלים נמנים בין הנוסעים שתקועים על גבי כלי השיט שנמצא כעת ביפן, אך הם אינם בין הנדבקים הוודאיים בנגיף הקטלני. רשויות הבריאות במדינה ממתינות לקבלת תוצאות של בדיקות נוספות כדי לדעת אם לפנות נוסעים נוספים לבתי החולים

41 נוסעים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה במהלך קרוז באוניית תענוגות יפנית, בה שוהים אלפי תיירים ואנשי צוות שמצויים כולם בהסגר. עד היום היה ידוע על 20 מקרי הידבקות בווירוס וכעת דווח על ידי רשויות הבריאות היפניות כי הכמות שולשה עד כדי 61 נשאים בשלב זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוחלה עופרים ובעלה בתיעוד עדכני שהעלתה לפייסבוק

מדובר באוניית "דיאמונד פרינסס" שנמצאת כרגע בנמל בעיר יוקוהמה, מדרום לבירת המדינה טוקיו. על גבי כלי השיט ישנם 2,666 נוסעים ו-1,045 אנשי צוות, וכאמור, ישנם כעת 61 מקרים וודאים של הידבקות בנגיף הקטלני שעד כה גבה את חייהם של יותר מ-550 בני אדם ברחבי העולם, אך בייחוד במזרח הרחוק.

מתוך סך הנוסעים שנדבקו, 28 הם יפנים, 11 אמריקאים, 7 אוסטרלים, 7 קנדים, 3 סינים וכן ניו זילנדי, טאיוואני, פיליפיני, ארגנטינאי ובריטי.

 

אוניית ה"דיאמונד פרינסס" בנמל ביוקוהמה (צילום: AP)

 

חברת הקרוז אישרה בתחילת השבוע כי בדיקות העלו ש-10 נוסעים חלו במחלה המסתורית, בהמשך נודע על 10 מקרים נוספים, ומאוחר יותר, כאמור, על עוד 41. הבדיקות החלו כבר בסוף חודש ינואר לאחר שאחד הנוסעים חש ברע. חקירה קצרה העלתה שהוא ירד מהאונייה בהונג קונג, שם נדבק בנגיף.

 

צוותים של משרד הבריאות היפני שעלו לאונייה (צילום: AP)

 

כעת, רשויות הבריאות ביפן לא מאפשרות לנוסעים לרדת מכלי השיט, וההסגר צפוי להימשך לפחות שבוע נוסף. 20 הנוסעים הראשונים שנדבקו בנגיף כבר הורדו מהאונייה ופונו לבית חולים מקומי. 

בין אלפי האנשים שלכודים על גבי כלי השיט ישנם מאות אמריקאים וכ-15 ישראלים. רשויות הבריאות ערכו בדיקות מקיפות לכלל הנוסעים, ובשלב זה ממתינים למאות תוצאות נוספות: "הבריאות והבטיחות של האורחים חשובים לנו יותר מכל דבר אחר. נמשיך לשתף פעולה עם משרד הבריאות היפני", אמרו בחברת הקרוז "פרינסס".

ברוריה לוי מאילת, שנמצאת באונייה יחד עם אחֶיה, אחיותיה ובתה ניקול בן דוד לרגל חגיגה משפחתית, סיפרה אתמול לאתר כלכליסט כי "היום היינו אמורים להיות כבר בבית, אפילו הזמנו מונית ספיישל משדה התעופה לאילת, אבל הכול בוטל".

על העברת הזמן בבידוד אמרה לוי כי "אנחנו משתדלות שלא להיכנס לפאניקה. לא יעזור לנו לדאוג. לפחות לנו יש חדר עם מרפסת ונוף מדהים. צוות האונייה מספק לנו ולכל הנוסעים אינטרנט בחינם, ואמר שבקרוב קבוצות קטנות של נוסעים יוכלו להתחיל לצאת להתאוורר". 

 

אחד הנוסעים מביט ממרפסת חדרו (צילום: AP)

אתר וואלה דיווח כי בין הישראלים נמצאת גם רוחלה עופרים,, אשר שוהה בהסגר בחדרה. "אנחנו סגורים כמו בכלוב זהב", היא סיפרה. "זו הפעם השלישית שהכניסו לנו ארוחת ערב, הן דלות. מכניסים לנוא אוכל כמו למצורעים, עם כובעים ומסכות. גם העובדים בהסגר. מה נעשה פה 14 יום?".

 "עדיין לא עברתי דבר כזה. כל שעה מקבלים הודעות ברמקולים ובכריזה שאם למישהו חסר משהו, שנודיע והם ידאגו לזה", הוסיפה עופרים. לדבריה, גם המים נגמרו והיה צורך בשאיבת מים מהים והתפלתם עבור הנוסעים.

נוסע נוסף שנמצא בחופשה הוא דיוויד אבל, אמריקאי שחוגג את יום הנישואין ה-50 שלו ושל אשתו: "מקרוז מפואר הפכנו להיות תקועים בבית כלא שצף", הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

כאמור, נגיף הקורונה כבר הפכה למשבר עולמי רציני. יותר מ-28 אלף בני אדם נדבקו בו ברחבי העולם, לרבות 12 מקרים וודאיים בארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE