הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שיתביישו להם": בכירים בניו יורק במתקפה חריפה על רשויות ההגירה
התקרית אתמול בה תושב ברוקלין נורה בפניו במהלך פשיטה של סוכני ICE הובילה להגברת המתחים בין אנשי העיר לבין הממשל הפדרלי, ובייחוד רשויות ההגירה. נשיא הרובע: "מקרים כאלה הם בדיוק ממה שחששנו כאשר דיברנו על הנוכחות של רשויות ההגירה בעיר". ב-ICE לא נשארו חייבים: "החשוד שוחרר ממעצר, בגלל זה היינו צריכים לחפש אותו ברחוב"

הרשויות המקומיות בניו יורק זועמות על רשויות ההגירה הפדרליות בעקבות התקרית שהתרחשה אתמול (חמישי) בברוקלין שבה אדם נורה בפניו ע"י סוכן של רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE), שהגיע לרובע כדי לעצור אדם החשוד בשהות בלתי חוקית במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע, אתמול בברוקלין (צילום: רויטרס)

 

כזכור, בסביבות השעה 8:15 בבוקר פשטו אנשי ICE על בית בשכונת גרייבסנד ברובע. אריק דיאז בן ה-26 נורה בזמן שניסה למנוע את מעצרו של בן הזוג של אמו, גספר אוונדנו הרננדז. דיאז הובהל לבית החולים במצב קשה, אך בהמשך היום נודע כי הרופאים הצליחו לייצב את מצבו ולא נשקפת סכנה לחייו.

ב-ICE אמרו שהם פתחו באש לעבר דיאז לאחר שהוא תקף את אחד הסוכנים: "משטרת ניו יורק עצרה את אוונדנו הרננדז ב-3 בפברואר בגין החזקת תעודה מזויפת. העברנו ל-NYPD בקשה לקבל לידנו את העצור, אך הוא שוחרר ממעצר עוד לפני שהבקשה הועברה. החלטה זו הובילה לכך שנאלצנו לאתר אותו ברחובות ניו יורק ולא בתוך בית הכלא".

 

נשיא רובע ברוקלין, אריק אדמס, מחוץ לבית החולים בברוקלין שבו מאושפז הצעיר (צילום: רויטרס)

 

אתמול הגיעו נשיא רובע ברוקלין, אריק אדמס, וחבר בבית הנבחרים המקומי, פליקס אורטיז, לבית החולים בברוקלין שבו מאושפז דיאז. "אנשי ICE צריכים להתבייש להם. הם מנסים להאשים את המשטרה, אך אלה לא היו שוטרי ה-NYPD שירו בצעיר הזה, אלא סוכני ICE. מקרים כאלה הם בדיוק ממה שחששנו כאשר דיברנו על הנוכחות של רשויות ההגירה בעיר", אמר אדמס.

אורטיז הוסיף כי "ניו יוק היא עיר מקלט שאינה מתירה לסוכני ICE להיכנס לתחומה ולעשות ככל העולה ברוחם. אני חושב שאנשי ICE צריכים לעשות שימוש במצלמות גוף כמו ששוטרים שלנו עושים, ואז היינו יכולים לראות אם יש ראייה שמצדיקה את הירי הזה".

 

שוטרים בניו יורק וסוכני ICE עושים סדר לאחר הירי, הבוקר בברוקלין (צילום: רויטרס)

 

אין זו הפעם הראשונה שרשויות ההגירה יוצאות נגד מדיניות "מדינת המקלט" הקיימת בניו יורק. בחודש שעבר טען מנהל ICE, מתיו אלבנסה, שמדיניות זו גרמה למותה של תושבת קווינס בת 92, שנרצחה ע"י מהגר לא חוקי מגיאנה שאותו ICE ביקשה לגרש: "לא יאומן שאני צריך להתחנן בפני עיריית ניו יורק שתשתף איתנו פעולה כדי להפוך את העיר לבטוחה יותר", אמר אלבנסה במסיבת עיתונאים שכינס מחוץ למשרדי ICE במנהטן.

מדיניות המקלט של ניו יורק אף הובילה לכך שתושבי המדינה לא יכולים להשתתף בתוכנית Global Entry, דבר שעליו הודיע הממשל אתמול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE