הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בספינת התענוגות: 135 נוסעים נדבקו, ביניהם עשרות אמריקאים
על רקע זינוק חד במספר חולי הקורונה בסין (יותר מ-40 אלף מקרים) ומניין ההרוגים שהולך ועולה (908), הבוקר נודע כי 135 נוסעים ואנשי צוות שנמצאים בהסגר על גבי ספינת הקרוז "דיאמונד פרינסס" אובחנו כנדבקים. לא ידוע אם 14 הישראלים נדבקו בנגיף המסתורי

יותר מ-40 אלף בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה, שעד כה הוביל למותם של קרוב לאלף איש. במהלך סוף השבוע נודע כי 135 נוסעים באוניית התענוגות שנמצא בהסגר בנמל ביפן נדבקו אף הם בווירוס המסתורי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנוסעים שנמצאים בימים אלה בהסגר ביפן (צילום: AP)

 

כזכור, 2,666 הנוסעים ו-1,045 אנשי הצוות שהיו על גבי אוניית "דיאמונד פרינסס" הוכנסו להסגר בנמל בעיר יוקוהמה לאחר שהתברר כי אחד הנוסעים ירד מכלי השיט בהונג קונג, שם ככל הנראה נדבק בנגיף. על אף שבדיקות בוצעו בכלל הנוסעים ואנשי הצוות, נדמה שמניין הנדבקים רק הולך וגדל עם הזמן.

תחילה אישרה חברת הקרוזים כי 10 נוסעים חלו בנגיף, ולאחר מכן פורסם כי עשרה נוספים נדבקו אף הם. ביום חמישי האחרון דווח כי ישנם 61 מקרים וודאיים של הידבקות בווירוס, ביניהם 28 יפנים, 11 אמריקאים, 7 אוסטרלים, 7 קנדים, 3 סינים וכן ניו זילנדי, טאיוואני, פיליפיני, ארגנטינאי ובריטי.

בשלב זה לא ידוע אם מי מ-14 הנוסעים הישראלים נדבקו בנגיף.

 

אנשי משרד הבריאות היפני יורדים מכלי השיט לאחר ביצוע סדרת בדיקות (צילום: Getty Images)

 

אלפי הנוסעים ואנשי הצוות נמצאים בהסגר כבר שישה ימים, והוא אמור להסתיים ביום רביעי הבא, ה-19 בפברואר. עם זאת, רשויות הבריאות ביפן סבורות כי לפחות חלק מהנוסעים (אלה שהיו במגע עם הנדבקים החדשים) ידרשו להישאר בהסגר ממושך.

בארגון הבריאות העולמי (WHO) הסבירו כי "ההסגר חייב להימשך לפחות 14 ימים מרגע המגע עם נדבק", כך שתקופת ההסגר של שבועיים מתחילה מחדש עם כל מקרה חדש שמתגלה על גבי כלי השיט.

במקביל לכך, רשויות הבריאות בסין פרסמו הבוקר (שני) עדכון שבו הוסבר כי 3,062 נדבקים חדשים התגלו במהלך היממה האחרונה, כך שכיום ישנם 40,171 חולים בנגיף בסין. בנוסף, מניין ההרוגים במדינה עלה ב-97 ועומד כיום על 908.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE