הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מאשימה: חיילים סינים עומדים מאחורי הפריצה לאקוויפקס
לפי כתב האישום שהוצג הבוקר ע"י התובע הכללי, ארבעת החשודים בפריצה שבמסגרתה נגנב מידע אישי של כ-150 מיליון אמריקאים משתייכים לצבא השחרור העממי של סין. "המידע מכיל ערך כלכלי גבוה ביותר", הסביר וויליאם בר

חבר מושבעים גדול פדרלי החליט כי תשתית הראיות הקיימת מספיקה כדי להגיש כתב אישום כנגד ארבעה אזרחי סין בחשד שהם עומדים מאחורי הפריצה לשרתי חברת דירוג האשראי אקוויפקס (Equifax) לפני שנתיים וחצי, כך הודיע הבוקר (שני) התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי בר מציג את כתב האישום שהוגש, הבוקר בוושינגטון (צילום: AP)

 

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בוושינגטון די. סי. הסביר בר כי "הפריצה המכוונת והיסודית נועדה לגנוב את המידע האישי של 150 מיליון אמריקאים". עוד חשף התובע הכללי כי ארבעת החשודים משתייכים לצבא השחרור העממי של סין, כך שבפועל מי שעומדת מאחורי הפריצה לחברת דירוג האשראי היא ממשלת סין.

"המידע שנגנב מכיל ערך כלכלי גבוה ביותר", אמר בר, והוסיף כי לא ניתן לאמוד את הנזק שהוסב הן ל-150 מיליון האזרחים שפרטיהם נחשפו, והן לחברת אקוויפקס עצמה.

 

חברת אקוויפקס (צילום: AP)

 

כזכור, חברת דירוג האשראי חשפה את הפריצה בספטמבר 2017, כשלושה חודשים לאחר המעשה עצמו. בזמנו נמסר כי חלק מהפרטים האישיים שנגנבו כללו שמות מלאים, מספרי סושיאל סקיוריטי, מספרי רישיונות נהיגה וכתובות מגורים. ההאקרים הצליחו להיכנס אל שרתי החברה בעזרת פירצה, ואקוויפקס הודתה כי ידע על קיימה של הפירצה המדוברת חודשיים לפני הפריצה לשרת. 

בעקבות המקרה, מנכ"ל אקוויפקס התפטר מתפקידו והחברה נקנסה ב-700 מיליון דולר, לרבות יותר מ-400 מיליון דולר ששולמו ל-150 מיליון הלקוחות שפרטיהם נחשפו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE