הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך למאסר מקסימלי? צעיר מלאס וגאס הודה כי תכנן לבצע אירוע ירי בבית כנסת
קונור קלימו הודה בחלק מהסעיפים המיוחסים לו בכתב האישום החמור, ובעוד מספר חודשים הוא ישוב לביהמ"ש כדי לשמוע כמה שנים יעביר מאחורי סורג ובריח. הוא נעצר אשתקד בתום חקירה סמויה לאחר שניסה להשיג חומר נפץ

תושב לאס וגאס אשר תכנן לבצע פיגוע ירי בבית כנסת ובבר המזוהה עם קהילת הלהט"ב בעיר, הודה בבית המשפט מוקדם יותר היום (שני) בחלק מהסעיפים שבהם הואשם, כך על פי רשויות החוק הפדרליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלימו, כפי שתועד בעת סיור חמוש באחת משכונות העיר בכתבה שהוכנה עליו ע"י התקשורת המקומית ב-2016 (צילום: איי. בי. סי. 13 / FBI)

 

קונור קלימו בן ה-23 צפוי להישלח למאסר ממושך, אך החוק הפדרלי מתיר לגזור עליו רק עד 10 שנות מאסר, וזאת בנוסף לקנס של עד 250 אלף דולר. גורלו ייקבע בדיון שיתקיים בבית המשפט הפדרלי בדרום נבאדה ב-14 במאי.

הצעיר נעצר בחודש אוגוסט האחרון לאחר שניסה להשיג חומרים כדי להרכיב פצצה. על פי החוקרים הפדרלים, החשוד יצר קשר עם מספר גורמים המזוהים עם תנועת העליונות הלבנה באתרי אינטרנט מוצפנים. לאחר מעצרו, החשוד סיפר לחוקרי ה-FBI שהוא השיג את חומרים אלקטרונים כדי להרכיב פצצה בעצמו, ושהוא רוצה למצוא "מחלקה של 8 צלפים" במטרה לפגוע באחד מבתי הכנסת או מקומות אחרים המזוהים עם הקהילה היהודית בלאס וגאס.

עשרות סוכני FBI פשטו על דירתו של קלימו וסרקו אותה ביסודיות. מדו"ח המעצר עולה שחבלני ה-FBI מצאו חומרים כימיים שעמם ניתן להכין פצצות, כמו גם מרכיבים אלקטרונים להפעלתן מרחוק. לפחות 2 רובים נמצאו בביתו, אחד תואר כ"דמוי AR-15" והשני כ"רובה בעל כוונת".

 

חבלני ה-FBI מצאו חומרים להרכבת פצצה בביתו של קלימו (צילום: איי. בי. סי. 13 / Getty Images)

 

עוד נמסר ממשרד התביעה הפדרלית בלאס וגאס כי קלימו הודה בחקירתו כי תיצפת על בר במרכז העיר. על אף ששם בית העסק לא פורסם, בתביעה הסבירו כי "מדובר בבר שמאוד מזוהה עם תנועת הלהט"ב".

חשוב לזכור כי מעצרו של קלימו בוצע פחות משבוע לאחר הטבח הקשה בסניף וולמארט באל פאסו, וחודשים ספורים לאחר שחמוש נכנס לבית חב"ד בעיר פוואי (דרום קליפורניה), ירה לכל עבר ורצח אישה יהודייה.

"הוא דמיין מצב של שתי מחלקות חי"ר שתוקפות את המקום, אחת מבפנים ואחת מבחוץ", נכתב בהודעת המשרד התובע הפדרלי. כאמור, קלימו אף שוחח עם מספר גורמים בארגון בשם "חטיבת אטומוופן" המזוהה עם תנועת העליונות הלבנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE