הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקורת על ג'ול: "פרסמה את מוצריה באתרים של ילדים"
אם לא די באכיפה הנוקשה של רשויות הבריאות והתביעות שכבר הוגשו, השבוע גם מסצ'וסטס הגישה תביעת ענק כנגד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות. לפי הטענות, החברה שיווקה את עצמה באתרים כגון "ניקלודיאון", אך גם באתרים חינוכיים שנועדו ללמד מתמטיקה ועוד

ג'ול, יצרנית הסיגריות האלקטרוניות, פרסמה את מוצריה באתרי אינטרנט המכוונים לנערים וילדים, לדוגמה "ניקלודיאון", "קרטון נטוורק" וכתב העת "17", כך עולה מתביעה שהוגשה כנגד החברה ע"י התובעת הכללית של מסצ'וסטס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוצרי ג'ול שווקו לילדים? (צילום: Getty Images)

 

הטענות הקשות בכתב האישום הן התוצאה של חקירה שנמשכה יותר משנה בנוגע לצורות הפרסום של ג'ול, והן מצביעות על כך שהחברה ניסתה למשוך צעירים לנסות את מוצריה - דבר שכמובן נוגד לא רק את החוק, אלא גם את הטענות החוזרות של ראשי ג'ול.

לפי כתב האישום, שכאמור הוגש ע"י התובעת הכללית של מסצ'וסטס - מאורה הילי - "ג'ול חיפשה לרכוש מודעות מקוונות באתרים הפונים לילדים, לבני נוער בכל הגילאים ואפילו תלמידי קולג'". עוד נטען כי בחלק מהמקרים הפרסומות הופיעו באתרים חינוכיים, לדוגמה "CoolMathGames" ו-"SocialStudiesForKids".

עוד עולה מהתביעה שמסע הפרסום החל ביוני 2015 כאשר ג'ול השיקה את עצמה לראשונה, ונמשך לפחות שנה שלמה. על אף שלחברה הייתה האפשרות לוודא שפרסומות שלה לא יופיעו באתרים שנועדו לילדים, החברה בחרה להמשיך בפרסום.

 

התובעת הכללית של מסצ'וסטס, מאורה הילי (צילום: AP)

 

2019 אומנם הייתה השנה הקשה ביותר שידעה ג'ול מבחינה עסקית, אך דווקא נרשמה עלייה בכמות המעשנים של סיגריות אלקטרוניות. ג'ול מואשמת שמוצריה, ובעיקר הטבק בטעמים, משווק כמעט באופן בלעדי לילדים.

תביעות כנגד ג'ול הוגשו ע"י מספר ערים, רשויות מקומיות ומדינות: כך למשל, בחודש נובמבר קליפורניה הגישה תביעת ענק נגד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות, באותן טענות של שיווק לקטינים.

בג'ול סירבו להתייחס לתביעה החדשה והסתפקו בהודעה קצרה: "נמשיך לשתף פעולה עם התובעים הכלליים ורשויות הבריאות כדי למגר את תופעת העישון בקרב צעירים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE