הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ממליץ לציבור הרחב להיזהר": יועץ מס נעצר בחשד להונאה
לפי החשד, וילאן טבטיאן מבורבנק השיג ללקוחותיו מאות אלפי דולרים במרמה כאשר הוסיף "הוצאת עסקיות" מזויפוית לתצהירי המס שלהם. כעת הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח במשך עשורים שלמים

רשויות החוק בדרום קליפורניה עצרו אתמול (שלישי) יועץ מס מגלנדייל בחשד ששלח תצהירים כוזבים בשם לקוחותיו, וכתוצאה מכך הם זכו להחזרים בסכום כולל של כ-650 אלף דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי החשד, וילאן טבטיאן בן ה-31 הפעיל את ההונאה במשך יותר משנתיים, החל בפברואר 2014 ועד אפריל 2016. הוא לקח את החזרי המס שלקוחותיו הגישו לו והוסיף להם "הוצאות עסקיות" מזוייפות. את התצהירי מס המזויפים טבטיאן שלח לרשות המסים האמריקאית (IRS), ולקוחותיו קיבלו 645 אלף דולרים בהחזרים. לא ברור כמה כסף גבה טבטיאן על מעשיו. בעקבות ההונאה, לא פחות מ-128 לקוחות של טבטיאן עברו ביקורת ("audit") של ה-IRS.

התיק הועבר למחלקת החקירות של ה-IRS, שמיד הבינה שאותם לקוחות שעברו ביקורת מילאו את החזרי המס באמצעות אותו יועץ. תשתית הראיות כנגד טבטיאן הוצגה בפני חברי חבר מושבעים גדול פדרלי, שנתנו אור ירוק להגשת כתב האישום החמור. בין היתר, מופיעים 19 סעיפים של מילוי תצהירי מס כוזבים - מספיק כדי לשלוח את טבטיאן לכלא ל-67 שנה.

בנוסף, טבטיאן אף מואשם בעשרה סעיפים של הונאה מרחוק כאשר כל סעיף עלול לגרור 20 שנים מאחורי סורג ובריח.

 

מטה ה-IRS בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

 

"יועצי מס חסרי מצפון 'תופסים' לקוחות באמצעות הבטחות לקבלת החזרים גדולים. לא רק שמדובר בהונאה של הלקוחות, אלא גם בהונאת הממשל הפדרלי מכספו. לא נאפשר בשום פנים ואופן להתנהל בצורה זו. לקהל הרחב אני ממליץ להיזהר מיועצים שמבטיחים דברים שלא נשמעים הגיוניים", אמר ריאן קורנר, מנהל סניף ה-IRS בלוס אנג'לס.

טבטיאן שוחרר ממעצר ביום שלישי לאחר ששילם דמי ערבות, ואחד התנאי שהציב השופט היה שהוא לא יכין החזרי מס עד לסיום המשפט.

הונאת מס דומה נחשפה בחודש שעבר בלאס וגאס: מייקל סנדובל נידון ל-40 חודשי מאסר לאחר שגנב את הכספים שלקוחותיו - בעיקר עסקים קטנים - העבירו אליו כדי שישלם ל-IRS.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE