הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגוני מורים מובילים לבתי הספר: בטלו את התרגילים המדמים אירוע ירי המוני
על אף שלא קיימת הוכחה לתועלת של קיום התרגילים, כ-95% מבתי הספר בארה"ב השתתפו בלפחות אחד במהלך השנה האחרונה. "רוצים להכין את התלמידים כדי שידעו להתמודד עם מקרים קשים כאלה, אבל הטראומה אינה שווה את זה", אמרה בכירה באחד מהארגוני המורים

שני ארגוני המורים הגדולים בארצות הברית קוראים לבתי הספר לצמצם או לבטל לחלוטין את קיום התרגילים שבהם התלמידים מדמים אירוע ירי המוני, וזאת בטענה לפגיעה קשה בבריאות הנפשית של הצעירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"קיום התרגילים פוגע בבריאות הנפשית של התלמידים" (צילום: AP)

 

שני הארגונים - American Federation of Teachers, או AMF, ו-National Education Association, או NEA - אף טענו כי ישנן דרכים טובות יותר להכין את התלמידים להתמודדות עם אירועים מסוג זה: "בכל מקום שאליו אני מגיעה, אני שומעת מהורים ומורים על תרגילים של אירועי ירי שגורמים לתחושת פחד גדולה בקרב התלמידים. תחושה זו גורמת לתלמידים להיות לא מרוכזים בכיתה, ובמקרים מסוימים הם גורמים לבעיות בתפקוד הכללי, למשל חוסר בשעות שינה", הסבירה לילי אסקלסן גרסיה, נשיאת NEA.

עוד אמרה גרסיה כי "אנחנו רוצים להכין את התלמידים כדי שידעו להתמודד עם מקרים קשים כאלה, אבל הטראומה אינה שווה את זה. אם בתי הספר רוצים להמשיך לקיים את התרגילים, עליהם לנקוט בצעדים שיהפכו את אותם תרגילים לטובים ביותר ולוודא שהפגיעה בתלמידים אינה גוברת על התועלת".

חשוב להסביר שההתנגדות של ארגון המורים לא נוגעת לקיום תרגילים כגון נעילת דלתות או מציאת היציאה הקרובה, אלא בתרגילים שבהם "יורים" מסתובבים עם כלי נשק מזויפים. במקרים מסוימים אף עושים שימוש בקולות נפץ. סוגיית תרגילים המדמים אירוע ירי קיימת כבר מספר שנים בארה"ב, אך אין כל הוכחה שמצביעה על התועלת מקיום התרגילים. משרד החינוך אומנם פרסם סדרת המלצות, אך היעדר תבנית מסודרת פוגעת בבתי הספר, שצריכים להבין לבדם כיצד לנהל את התרגיל, באיזה תדירות ואיך להסביר את מהות התרגיל לגילאים שונים.

 

תרגיל של אירוע ירי שהתקיים בבית ספר במיזורי ב-2014 (צילום: אן. בי. סי.)

 

שני ארגוני המורים החליטו לפרסם סדרת המלצות משלהן: בראש ובראשונה, הארגונים סבורים שתרגילי הירי צריכים לבחון בעיקר את התנהלות המורים, ולאו דווקא את התלמידים. היות שקרוב ל-95% מבתי הספר עורכים לפחות תרגיל אחד מדי שנה, בארגוני המורים הבינו שלא ניתן להורות על הפסקת התרגילים לחלוטין - למרות שזו הייתה המלצתם לו הדבר היה מתאפשר. לכן הם ממליצים להודיע לתלמידים, למורים ולהורים מראש על קיום תרגילים, לעבוד ביחד עם מומחים לבריאות הנפש כדי לוודא שהם לא פוגעים בתלמידים ולעקוב אחר התועלת של קיום התרגילים.

ראוי לציין כי קיום התרגילים לא זוכה לתמיכה גורפת מצד המורים עצמם. אבי קלמנטס הייתה מורה של כיתה ב' בבית הספר סנדי הוק כאשר חמוש נכנס למקום ורצח 26 בני אדם, לרבות ילדים. לדעתה, קיום תרגיל המדמה אירוע ירי לא היה מונע את הטבח: "התלמידים שלנו ידעו מה לעשות במקרה חירום, אבל אין שום דרך לתרגל את כל התרחישים האפשריים כאשר אש נפתחת בתוך בית ספר", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE