הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חודשיים לאחר רצח הסטודנטית בניו יורק: בן 14 נעצר בחשד למעורבות
משטרת ניו יורק עצרה במהלך סוף השבוע את רשון וויבר, תושב העיר בן 14, בחשד שדקר למוות את טסה מייג'ורס בפארק בעיר. ככל הנראה מדובר בשוד שהשתבש, ובית המשפט צפוי להתייחס אל החשוד כבגיר למרות גילו

נער בן 14 נעצר בחשד שדקר למוות את טסה מייג'ורס, סטודנטית בת 18 שנרצחה בתחילת חודש דצמבר במנהטן, כך על פי הודעה משותפת שנמסרה ע"י המשטרה ומשרד התביעה המקומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייג'ורס על רקע הפארק שבו נרצחה (צילום: Getty Images / AP)

 

במהלך סוף השבוע המשטרה פרסמה את שמו של החשוד: רשון וויבר בן ה-14, שנעצר ביום שישי האחרון בשכונת הארלם, שם גר עם אמו ומספר קרובי משפחה נוספים. כנגד הנער הוגש כתב אישום חמור ובו שני סעיפים של רצח מדרגה שנייה, כמו גם ארבעה סעיפים של שוד, כך על פי סיי וואנס, התובע המחוזי במנהטן.

מייג'ורס, שעברה לניו יורק מווירג'יניה כדי ללמוד במכללת ברנרד (Barnard College), נרצחה באכזריות ב-11 בדצמבר בזמן שהלכה בפארק מורנינגסייד הסמוך. הרצח האקראי של מייג'ורס גרם לתחושת הלם בקרב התושבים, בייחוד בקרב הצעירים, שכן בשני העשורים האחרונים נרשמה בעיר ירידה משמעותית בפשיעה הקשה.

כזכור, בשבועות שלאחר הרצח נעצרו מספר חשודים - נערים בני 14 אף הם - אך הם שוחררו כעבור זמן קצר. אחד מהם שוחרר על אף שנמלט מהמשטרה ונדרשו קרוב לשבועיים על מנת לאתרו.

 

החשוד שנעצר, רשון וויבר בן ה-14 (צילום: רויטרס / משטרת ניו יורק)

 

דרמוט שיי, נציב משטרת ניו יורק, התייחס לתפנית בחקירה: "מברכים על המעצר, אבל לצערנו הרב זה לא יחזיר את האישה הצעירה הזו לחיים. זה משהו שאפילו החקירה הטובה ביותר לא יכולה לעשות. מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה לומר בוודאות מלאה שעצרנו את הבן אדם שדקר אותה למוות", הוא אמר.

לפי התובע המחוזי וואנס, החוקרים עשו שימוש במצלמת אבטחה שתיעדה את החשוד ואת שני הנערים הנוספים נכנסים לפארק, כמו גם איכון סלולרי ודגימות דם שנמצאו על בגדיו: "כל הראיות מצביעות על הרגעים האחרונים של הקורבן, שהיו מזעזעים", הוא הסביר.

מייג'ורס נמצאה בפארק כשהיא מתבוססת עם דמה, אך היא הצליחה לספר לעובר אורח שהיא נשדדה ונדקרה. מותה נקבע בהמשך הערב, והסיבה הרשמית שנמסרה הייתה מספר דקירות לפלג גוף העליון, לרבות אחת שחדרה ללבה. עדי ראייה סיפרו ששמעו את אחד הנערים אומר לנרצחת, "תני לי את הטלפון שלך", ואת מייג'ורס זועקת, "הצילו, שודדים אותי".

ביום רביעי יובא וויבר בפני שופט בעיר, ובשל חומרת האישומים ביהמ"ש צפוי להתייחס אליו כבגיר, ולא כקטין. במקביל, חקירת המשטרה נמשכת על מנת לוודא שאין חשודים נוספים המעורבים ברצח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE