הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשות ההגירה מצאה דרך לעקוף את "מדיניות המקלט" בקליפורניה
סוכני ICE הגיעו למשרד השריף כשהם חמושים בצווי מעצר, אם כי מדובר בצווים שאינם חתומים ע"י שופט. אם המשטרה לא תשתף פעולה, יתכן שבית המשפט הפדרלי יכריח אותם לעשות זאת; דוברת ICE: "עד כה זה לא היה נחוץ, אך מדיניות המקלט לא משאירה לנו ברירה"

בשבועיים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית ביחסים בין רשויות ההגירה הפדרליות לבין הרשויות המקומיות, וזאת על רקע המאבק של הצדדים בנוגע למדיניות המקלט המונהגת בערים ומדינות מסוימות, שבמסגרתה למשרדי השריף והמשטרה המקומית לא מתאפשר להעביר לידי לידי רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) או סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP).

בשבוע שעבר נרשם פרק נוסף במאבק הזה: ביום שישי האחרון הגיעו סוכני ICE למשרד השריף של מחוז סן דייגו כשברושתם צווים הקוראים להעביר לרשותם ארבעה עצורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מדובר בפעם הראשונה ש-ICE משתמש בצווים כנגד המשטרה בקליפורניה, ורבים במדינה רואים בזה כדרך נוספת של הממשלה הפדרלית לעקוף את החוק המקומי. אנשי ICE עשו שימוש בשיטת הצווים בעיר דנבר ב-15 בינואר, במה שמסתמנת כפעם הראשונה שבה גוף אכיפת חוק אמריקאית קיבלה צו מרשות ההגירה. שיטה זו ככל הנראה הצליחה ל-ICE, שכן צווים דומים נשלחו בשבוע שעבר למשטרה בניו יורק וקונטיקט.

לפי הודעת דוברת ICE, לא מדובר בצווי שניתנים ע"י בית המשפט והם אינם חתומים ע"י שופט. אך אם משרד השריף לא מציית לצו, לאנשי ICE האפשרות לפנות לבית המשפט הפדרלי שיורה על איכוף הצו.

בהודעה שנמסרה ביום שישי האחרון, ראשי ICE ניסו להסביר מדוע בחרו לעשות שימוש בצווים כדי להכריח את הרשויות המקומיות לשתף פעולה: "באופן היסטורי, לא היה צורך בצווים, אך מדיניות המקלט שמונהגת בערים ומדינות מסוימות לא הותירה ברירה".

 

משרד השריף של מחוז סן דייגו (צילום: רויטרס)

 

עוד עולה מהודעת ICE כי ארבעת המבוקשים שעבורם הוגשו צווים למשרד השריף בסן דייגו, הם אזרחי מקסיקו שנעצרו לאחרונה. שניים כבר שוחררו, אך שניים נוספים נמצאים עד היום בחזקת המשטרה. ככל הנראה לארבעה אין קשר אחד לשני, אך כולם נעצרו בגין פשעים אלימים וקשים, לרבות תקיפה מינית של קטינה, שוד, תקיפה פיזית ועוד.

ב-ICE ביקשו ממשרד השריף להעביר את הארבעה - כולם שוהים בלתי חוקיים - לידי רשות ההגירה. "ההחלטה סורבה בשל מדיניות המקלט במדינה", אמרו ב-ICE.

הכוונה ב"מדיניות המקלט" היא לחוק SB 54, חוק המכונה "California Values Act". במסגרת החוק, גופי אכיפה בקליפורניה מוגבלים בשיתוף הפעולה שלהם עם רשויות ההגירה הפדרליות. התומכים בחוק זה טוענים שהוא מאפשר למהגרים בלתי חוקיים לדווח על פשעים מבלי לחשוש שיגורשו בעקבות כך.

 

רשויות ההגירה מגבירות את המאבק, לא רק בקליפורניה, אלא גם בניו יורק, קולורדו ועוד (צילום: רויטרס)

 

כאמור, המתחים בין רשויות ההגירה הפדרליות לבין רשויות מקומיות ברחבי המדינה הגיעו לשיאים חדשים לאחרונה. בתחילת החודש נורה תושב ניו יורק ע"י סוכן ICE כאשר ניסה למנוע בגופו את מעצרו של שוהה בלתי חוקי בקווינס. בשבוע שעבר דיווחנו על כוונת רשות ההגירה לשלוח יחידה מיוחדת אל תוך אותן ערים מקלט כדי לסייע במעצרם של חשודים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE