הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הקורונה: אפל איבדה עשרות מיליארדים משווי השוק שלה
ענקית המחשבים והסמארטפונים הודיעה כי תפספס את התחזיות לרבעון, ומהשקיעים מיהרו למכור את המנייה, שירדה בקרוב לשלושה אחוזים. בעקבות כך, החברה איבדה כ-34 מיליארד דולר משווי השוק שלה

אחרי שחברות רבות הזהירו מפני שיבושים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, השבוע הודיעה אפל כי היא לא תעמוד ביעדים הרבעוניים שהציבה לעצמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות אפל בבייג'ינג שנפתחה מחדש ביום שישי האחרון (צילום: AP)

 

אתמול פרסמה אפל הודעה מפתיעה לפיה הרווח שלה ברבעון הראשון של השנה צפוי להיות נמוך באופן משמעותי מהמצופה. ענקית המחשבים והסמארטפונים מודאגת ממספר דברים. ראשית כל, הביקוש למוצריה נמצא בירידה עצומה בסין, אך מדובר בנתון בלתי נמנע בהתחשב בכך שכל חנויות אפל סגורות מזה כמה שבועות.

מה שמעורר דאגה רבה יותר זה העיכובים הממושכים בפס הייצור של האייפונים, שכן המפעלים היו סגורים במשך כמה שבועות. פגיעה במערך הייצור של מכשירי הדגל של החברה עלולה להביא לירידה בהיצע ברחבי העולם. "העובדים שבים אט אט למפעלים, אך החזרה שלהם מתבצעת בצורה איטית מהמצופה", אמרו באפל.

לאחר ההודעה, מניית אפל צנחה בקרוב לשלושה אחוזים. לא רק שמדובר באיבוד של 34 מיליארד דולר משווי השוק של אפל, הירידה במנייה אף הובילה לירידה במדדים החשובים בבורסה בוול סטריט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE