הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריף מחוז סן פרנסיסקו: "מעולם לא העברנו עצורים לרשות ההגירה, ולא נתחיל עכשיו"
פרק נוסף במאבק בין הממשל הפדרלי לבין ערי המקלט נרשם השבוע בעקבות דבריו של השריף, שקיבל תמיכה מראש העיר. "מתמקדים בביטחון הציבור, ולא ניתן לשמור על קהילה בטוחה אם חבריה מפחדים להגיע אלינו ולדווח על פשיעה", אמר השריף

סן פרנסיסקו לא תסייע לרשויות ההגירה הפדרליות לגרש שוהים בלתי חוקיים מארצות הברית, וזאת למרות הלחצים מצד ממשל טראמפ, כך אמר השבוע השריף החדש של מחוז סן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

פול מיאמוטו נכנס לתפקיד היוקרתי בתחילת חודש ינואר, והוא השריף הראשון בקליפורניה ממוצא אסייתי. בשיחה עם התקשורת המקומית, מיאמוטו הסביר כי רדיפה אחר מהגרים שנמצאים בארה"ב באופן לא חוקי אינה נמצאת בראש סדר העדיפויות של משרדו.

"המשרד שלנו לא מתערב באכיפת חוקי ההגירה, אנו סבורים שמדובר בסוגייה שיש לטפל בה ברמה הפדרלית", הסביר מיאמוטו, "אנחנו מתמקדים בביטחון הציבור, ולא ניתן לשמור על קהילה בטוחה אם חבריה מפחדים להגיע אלינו ולדווח על פשיעה", הוא אמר.

עוד הוסיף מיאמוטו כי לדעתו משרד השריף מעולם לא העביר לידי רשויות ההגירה הפדרליות עצור כלשהו, וכי אין בכוונתו להיות השריף הראשון לעשות זאת.

 

מימין: פול מיאמוטו, שריף מחוז סן פרנסיסקו. משמאל: לונדון בריד, ראשת העיר (צילום: Getty Images / AP)

 

דבריו של מיאמוטו נאמרו על רקע הודעת ממשל טראמפ לפיו יחידה מיוחדת של רשות ההגירה תישלח ל"ערי המקלט". מדובר בפרק נוסף של הקרב שמתנהל בין הבית הלבן לבין מספר רשויות מקומיות המסרבות לשתף פעולה עם רשויות ההגירה, למשל סן פרנסיסקו, ניו יורק ולוס אנג'לס.

מתיו אלבנסה, המנהל בפועל של רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE), הסביר השבוע כי שליחת היחידה המיוחדת היא "צעד נחוץ" בהתחשב בחוסר שיתוף הפעולה מצד הרשויות המקומיות. לורנס פיין, דובר סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), אישר את הדיווחים והסביר כי כ-100 איש מהיחידה המיוחדת יתלוו לסוכני ICE במהלך מעצרים באותן ערים.

"המטרה היא להפוך את מערכת ההגירה לישרה, להגביר את ביטחון הציבור ולחזק את הביטחון הלאומי", מסר פיין.

למרבה האירוניה, גם השריף מיאמוטו וגם ראשת עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, ציינו את ביטחון הציבור כסיבה העיקרית שלא לשתף פעולה עם רשויות ההגירה: "נבחרי הציבור ימשיכו לתמוך בקהילת המהגרים ולעמוד לצדם", מסרה בריד.

סן פרנסיסקו הינה הרשות המקומית ה-13 בארצות הברית שאימצה את "מדיניות המקלט", ורבים בעיר טוענים שהניסיונות של הממשל הפדרלי להתערב בנעשה בעיר רק חיזקו את עמדותיהם בנוגע למדיניות זו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE